همشهری آنلاین: رئیس دانشگاه تهران با اعلام اینکه دانشگاه تهران دارای ۳۰۰ عنوان تفاهم‌نامه با دانشگاه‌های خارجی است، گفت: حدود ۲۵ درصد تولید علم ایران مربوط به تولیدات علمی دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران است.

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر فرهاد رهبر در دیدار با دکتر محمد قیصر رئیس دانشگاه کراچی پاکستان با بیان این مطلب افزود: ایران طی 10 سال اخیر شاهد رشد علمی قابل توجهی است که این رشد در مقایسه با سایر کشورها نیز نمایان است.

وی افزود: حرکت علمی ایران مرهون تلاش اعضای هیئت علمی، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و پژوهشگران کشور و همچنین گسترش و استمرار روابط بین‌الملل و همکاری‌های بین دانشگاه‌های ایران با دانشگاه‌های سایر کشورهاست.

دکتر رهبر با بیان اینکه 35 هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی تا دکتری در دانشگاه تهران شاغل به تحصیل هستند، گفت: حدود شش هزار دانشجوی دانشگاه تهران در مقطع دکتری، 14 هزار دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و بقیه در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه تهران افزود: دانشگاه تهران از وجود یک هزار و 600 عضو هیئت علمی برخوردار است که 400 عضو هیئت علمی در مرتبه استاد تمام و 400 نفر در مرتبه دانشیاری قرار دارند و بقیه استادیار هستند.

بر طبق این گزارش، دکتر محمد قیصر رئیس دانشگاه کراچی پاکستان نیز در این دیدار با ارائه پیشنهاد انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه تهران و دانشگاه کراچی، ابراز امیدواری نمود دیدار رئیس دو دانشگاه آغازی برای همکاری‌های جدی میان بدنه علمی دانشگاه تهران و دانشگاه کراچی باشد.

رئیس دانشگاه کراچی، تعداد دانشجویان این دانشگاه را 35 هزار نفر اعلام کرد و گفت: 3 هزار دانشجوی دانشگاه کراچی در مقطع دکتری، 7 هزار دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و بقیه در مقطع کارشناسی تحصیل می‌کنند.

وی افزود: دانشگاه کراچی دارای 900 عضو هیئت علمی است که 300 نفر از آنها استاد تمام و دانشیار هستند و بقیه در مرتبه علمی استادیار و مربی قرار دارند.

دکتر محمد قیصر همچنین تعداد دانشجویان خارجی شاغل به تحصیل در دانشگاه کراچی را 700 نفر عنوان کرد.

در ادامه این دیدار، دکتر فرهاد رهبر با استقبال از پیشنهاد رئیس دانشگاه کراچی برای انعقاد تفاهم‌نامه فی مابین دانشگاه‌های تهران و کراچی، معاونت امور بین‌الملل دانشگاه تهران را مأمور تهیه پیش‌نویس انعقاد تفاهم‌نامه بین روسای دو دانشگاه کرد.

کد خبر 245177
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز