همشهری آنلاین: دبی در تلاش برای کسب عنوان‌های برتر جهانی این بار بزرگ‌ترین نمایش آتش‌بازی را در مراسم سال نو میلادی در کتاب گینس ثبت کرد.

اجرای بزرگترین آتش‌بازی جهان در گینس بنام دبی ثبت شد

به گزارش خبرگزاری میراث فرهنگی، دبی در راستای ادامه تلاش‎ها برای کسب عنوان برترین‌های جهان، این بار موفق شد بزرگ‌ترین برنامه آتش‌بازی جهان را به مناسبت آغاز سال نومیلادی، برگزار کند.

این مراسم که هم اکنون به عنوان بزرگ‌ترین نمایش آتش‌بازی‌ در جهان در کتاب گینس به نام دبی ثبت شده، با صرف هزینه‌های کلان، در 400 نقطه مشخص از طول نوار ساحلی امارات برگزار شد که مرکز آن جزیره جمیرا بود که آن هم عنوان بزرگترین جزیره مصنوعی جهان را دارد.

در کنار مراسم آتش‌بازی، پرچم امارات نیز به طول 30 هزار متر مربع، برفراز آسمان دبی دیده می‌شد که گفته می‌شود آن نیز بزرگ‌ترین پرچم مراسم آتش‌بازی بود که تا کنون به نمایش درآمده است.

همچنین این مراسم بر روی صفحه نمایشی ارائه می‌شد که درواقع بزرگ‌ترین صفحه نمایش بود. این نمایش با صدای موسیقی همراه بود و به‌گونه‌ای کاملا متحرک اجرا می‌شد که توانست بیش از 400 هزار برنامه آتش‌بازی را در آسمان یکی از مطرح‌ترین نام‌ها در صنعت گردشگری خاورمیانه، به اجرا بگذارد.

کد خبر 244864
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز