همشهری آنلاین: معاون پژوهش و فناوری وزارت نفت اعلام کرد: صنعت پتروشمی ایران در زمینه کسب دانش فنی به ویژه خودکفایی در تولید کاتالیست به جمع کشورهای صاحب نام در این زمینه پیوست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت، دکتر محمدرضا مقدم با بیان این مطلب افزود: شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی یکی از پیشتازترین مجموعه‌های پژوهشی وزارت نفت به شمار می‌رود و امروز بسیاری از کاتالیست‌های مورد نیاز در این صنعت در داخل کشور بومی‌سازی شده و تولید می‌شود.

وی افزود: نظام پژوهش و فناوری نقشه راه برای کسب دستاوردهای نوین پژوهشی است و باید با یک عزم ملی دانش‌های فنی کسب شده را تجاری‌سازی کنیم.

معاون پژوهش و فناوری وزارت نفت ادامه داد: تولید کاتالیست با دانش فنی ممزوج است و باید دانش فنی را نیز به طور کامل تکمیل کنیم و با توجه به اینکه تمام طرح‌های پژوهشی در صنعت پتروشیمی غربالگری شده امید است که به زودی این طرح‌ها به دانش فنی تبدیل شوند.

وی با بیان اینکه تا کنون 7 دانش فنی پتروشیمی بومی‌سازی شده است، گفت: باید با تکیه بر محصول و کالای با کیفیت تولید شده داخلی در مسیر خودکفائی با شتاب بیشتری حرکت کنیم.

مقدم افزود: وزارت نفت از سازندگان داخلی که محصولات و کالاهای با کیفیت و مطابق با استانداردهای روز جهان تولید می‌کنند حمایت می‌کند.

کد خبر 244616
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز