گروه سیاسی: برادر شهید چمران با اشاره به کوتاهی نهادها در شناساندن شخصیت شهید چمران به جوانان کشور تصریح کرد: هیچ ارگانی آن طور که باید نسبت به معرفی شهید چمران احساس مسئولیت نمی‌کند.

مهدی چمران در یک کنفرانس خبری به منظور تشریح اهداف بنیاد شهید چمران در ایام سالروز شهادت مصطفی چمران خاطرنشان کرد: مضمون برنامه‌های بزرگداشت شهید چمران عموماً با موضوع بررسی دست‌نوشته‌ها و شخصیت شهید چمران در بعد مباحث علمی و عرفانی می‌باشد.

وی افزود: شهید چمران در ایران بیشتر به عنوان یک سردار بی‌نظیر نظامی شناخته شده و کمتر در خصوص فعالیت‌ها و شخصیت عرفانی وی صحبت به میان آمده است.

مهدی چمران در پاسخ به سؤال فارس مبنی بر اینکه چرا با توجه به تشابه شهید چمران با شخصیتی چون چگوارا از حیث فعالیت‌های این دو شخصیت و برتری مطلق شهید چمران از حیث شخصیت عرفانی این شهید، چهره شهید چمران برخلاف چگوارا، نه در جهان بلکه در کشور خودمان نیز شناخته شده نیست، اظهار داشت: قبول دارم که کوتاهی کرده‌ایم، اگر چه از ابزار لازم نیز برای شناساندن چنین چهره‌هایی بهره‌مند نیستیم. ما حتی امام را نتوانستیم به دنیا بشناسانیم چه رسد به شهیدانی که تعالی خود را مدیون امام بودند.

چمران یادآور شد: من هم قبول دارم که تأثیر انقلاب اسلامی فقط نباید از طریق راه‌های سیاسی منتقل شود و شخصیت‌های فرهنگی که در ایجاد این انقلاب نیز مؤثر بودند، باید در جهان مطرح شوند. همان طور که دیدیم این چهره‌ها در لبنان مطرح شدند و سرآغاز تحولی بزرگ در نسل کنونی این کشور گشتند. برادر شهید چمران خاطرنشان کرد: ما برای اثبات حقانیت خود در بحث هسته‌ای نیز توان چندانی نداریم، چه رسد به این که بخواهیم شخصیت شهید چمران را به یک الگوی جهانی تبدیل کنیم.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه هیچ کدام از نهادها آن طور که باید نسبت به شناساندن چهره شهید چمران به جوانان این مملکت احساس وظیفه نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: شهید چمران در دوره‌هایی از زندگی نماینده مجلس و وزیر دفاع بوده است. وقتی بنیاد شهید چمران از مجلس شورای اسلامی یاری‌جویی می‌کند مجلس عنوان می‌نماید که متولی امور شهید چمران وزارت دفاع است، وقتی به وزارت دفاع رجوع می‌کنیم که متأسفانه امسال کاملاً از کمک به ما دریغ کردند، ‌می‌گویند به وزارت ارشاد مربوط است و وقتی به وزارت ارشاد رجوع می‌کنیم می‌گویند مجلس باید رسیدگی کند.

رئیس بنیاد شهید چمران با بیان اینکه با امکانات موجود این بنیاد بیش از این، وسع و توان شناساندن شخصیت شهید چمران را ندارد، اظهار داشت: قاعدتاً سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی مسئولیت ویژه‌ای در معرفی شخصیت‌ شهید چمران دارد، بعد از صحبت‌های فراوانی که بنیاد با این سازمان انجام داد، یک نشست بسیار خوب در بیروت برگزار شد و لبنانی‌ها که چمران برای آنها یک شخصیت شناخته شده است، در همکاری با ایران، تجلیل ویژه‌ای از وی به عمل آوردند.

کد خبر 24441

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز