همشهری آنلاین: مسوولان دستگاههای دخیل در امداد رسانی به مجروحان حادثه واژگونی دو دستگاه اتوبوس مسافربری که روز چهارشنبه در استان لرستان رخ داد دو آمار متفاوت از تعداد مجروحان ارایه کردند.

اتوبوس

به گزارش ایرنا، درحالیکه یک مسوول تعداد مجروحان هردو اتوبوس حادثه دیده را درمجموع 9نفر اعلام کرد، مسوولان دیگر مجموع مجروحان این دو حادثه رانندگی را بیش از 50نفر اعلام کردند.

با شروع ریزش برف در محورهای مواصلاتی لرستان، دو دستگاه اتوبوس در محور خرم آباد به پل زال و گردنه زاغه لرستان در بامداد روز چهارشنبه واژگون شد که مسوولان ذیربط آمارهای متناقضی از تعداد مجروحان این دو حادثه ارائه کردند.

در حادثه واژگونی اتوبوس آزادراه خرم آباد به پل زال فرماندهی پلیس راه لرستان مجروحان این حادثه را پنج نفر اعلام کرد این در حالی است که جمعیت هلال احمر لرستان و اورژانس 115 آمار مجروحان این حادثه را 35 و 31 نفر اعلام کردند.

همچنین در حادثه واژگونی اتوبوس محور خرم آباد به بروجرد در گردنه زاغه آمار پلیس راه چهار نفر اعلام شده که این آمار توسط اورژانس 115 لرستان به 19 نفر افزایش یافته است.

فرمانده پلیس راه لرستان در این باره می گوید: واژگونی دو دستگاه اتوبوس به علت لغزندگی جاده در محورهای مواصلاتی این استان در آزادراه خرم آباد و گردنه زاغه 9 نفر زخمی برجای گذاشته است.

سرهنگ ˈمحمودرضا حسینیˈ مدعی است که آمار مجروحان این حادثه بنا بر اعلام کارشناسان تصادفات پلیس راه و براساس ثبت کروکی و زمان وقوع حادثه اعلام شده است.

وی تصریح کرد: در محور آزادراه خرم آباد به پل زال تنها چهار نفر براثر شدت جراحت به بیمارستان امام علی (ع) اندیمشک انتقال داده شد که در نهایت یک نفر دیگر نیز به علت شکستگی دندان به پلیس راه مراجعه کرده و ماموران این فرماندهی نیز وی را برای ادامه درمان خود به بیمارستان اندیمشک ارجاع دادند.

وی اظهار داشت: همچنین در حادثه واژگونی اتوبوس در گردنه زاغه در محور خرم آباد به بروجرد نیز چهار نفر براثر این تصادفات زخمی شدند.

این در حالی است که مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان نیز گفت: در حادثه انحراف اتوبوس اسکانیا در ساعت سه و 30 دقیقه بامداد در آزادراه خرم آباد به پل زال، امدادگران این جمعیت 35 نفر را به عنوان مجروح به عوارضی پل زال این آزادراه انتقال داده اند.

ˈحسین رضا مرادیˈ افزود: پس از این اقدام مجروحان تحویل اورژانس 115 لرستان شدند که در نهایت این افراد زخمی به بیمارستان امام علی (ع) اندیمشک اعزام شدند.

اما این تناقض آماری در گفته های مدیرکل اورژانس 115 لرستان نیز به طور کامل قابل مشاهده است، به طوری که وی گفت: در محور آزادراه خرم آباد به پل زال امدادگران فوریت های پزشکی استان 31 نفر مجروح را به بیمارستان های امام علی (ع) اندیمشک و بیمارستان شهدای عشایر خرم آباد انتقال داده اند.

دکتر ˈمحمدرضا حسنوندˈ افزود: 21 نفر از این افراد مجروح به بیمارستان امام علی (ع) اندیمشک و 10 نفر دیگر نیز به بیمارستان شهدای عشایر خرم آباد اعزام شدند.

وی آمار مجروحان حادثه واژگونی محور خرم آباد به بروجرد در گردنه زاغه را نیز 19 نفر اعلام کرد و گفت: این مجروحان به بیمارستان شهدای عشایر خرم آباد منتقل شدند.

وی اضافه کرد: دیدگاه ماموران پلیس راه و اورژانس 115 نسبت به مجروحان حوادث رانندگی بسیار متفاوت است چرا که اورژانس هرگونه خراشیدگی و زخمی در فرد حادثه دیده را به عنوان زخمی اعلام می کند اما این در حالی است که پلیس راه این افراد را مصدوم نمی داند.

وی با اشاره به اینکه اغلب این افراد به صورت سطحی دچار جراحات و آسیب دیدگی شده بودند، گفت: شاید همین ملاکی برای ماموران پلیس راه باشد که آمار را به این گونه اعلام کرده اند.

مسوول بحران بیمارستان شهدای عشایر خرم آباد گفت: امروز صبح تنها 17 نفر به عنوان افراد مصدوم در حادثه واژگونی گردنه زاغه به این بیمارستان منتقل شده است و هیچ گونه فرد مصدومی مبنی بر تصادف در آزادراه خرم آباد به پل زال به این بیمارستان اعزام نشده است.

ˈمنوچهر نصیریˈ افزود: در حال حاضر مصدومان حادثه گردنه زاغه در این بیمارستان بستری هستند و سه تا چهار نفر از آنان به علت سطحی بودن جراحات از بیمارستان مرخص شدند.

وی با اشاره به اینکه پزسکان مستقر در بیمارستان در حال مداوای افراد زخمی در این حادثه هستند، تصریح کرد: دیگر افراد مصدوم در بیمارستان بستری هستند و یک نفر از آنان نیز به اتاق عمل برای انجام اعمال جراحی انتقال داده شد.

ریزش برف و باران و لغزندگی جاده از بامداد روز چهارشنبه منجر به وقوع دو مورد تصادف رانندگی و واژگونی دو دستگاه اتوبوس در گردنه زاغه و آزادراه خرم آباد به پل زال شد.

کد خبر 244338
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز