همشهری آنلاین: معاون اداری مالی وزارت علوم با اشاره به سه راه کسب درآمد برای کمک به بهبود شرایط مالی دانشگاهها، از ایجاد بنیاد توسعه آموزش عالی کشور برای گرد هم آمدن خیرین دانشگاهی خبر داد.

محمدحسین امید در گفتگو با مهر درباره راه های درآمد‌زایی دانشگاهها برای کمک به افزایش درآمدشان، گفت: دانشگاهها تقریباً 30 درصد هزینه های خود را تامین می‌کنند و تلاشمان این است تا پایان سال آینده این عدد به 50 درصد برسد.

وی ادامه داد: ادامه آموزشهای نوبت دوم در مقاطع تحصیلات تکمیلی و ایجاد ظرفیت جدید همچنین همکاری در پروژه‌ها و انجام تحقیقات کاربردی، دو راه افزایش درآمد زایی دانشگاهها به شمار می‌آید.

معاون اداری مالی وزارت علوم از یک راه سوم برای افزایش درآمد دانشگاهها خبر داد و گفت: استفاده از کمک خیرین و بنیادهای حامی دانشگاههای کشور، بیش از گذشته مد نظر وزارت علوم است.

امید در این باره، تاکید کرد: کمک خیرین، برای امور تملک دارایی، ساختمان سازی، تجهیزات و آزمایشگاهها است و به بودجه جاری اختصاص نمی‌یابد.

معاون وزیر علوم اظهار داشت: قصد داریم بنیادی برای توسعه آموزش عالی کشور راه اندازی کنیم که بنیادهای خیریه دانشگاهها را حمایت و خیرین دانشگاهی در هر استان را دور هم جمع کند و به دانشگاهها کمک کنند.

کد خبر 243935

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز