نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران حماسه نهم دی را حاصل جوشش درونی مردم دانست و گفت: مردم با این حماسه توانستند نظام را از بزرگترین چالش‌های پیش روی خود عبور دهند.

نهم دی

به گزارش واحد مرکزی خبر؛ حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به فتنه پس از انتخابات سال 88 و مؤلفه‌های آن افزود: یکی از حوادث تلخ در مسیر حرکت انقلاب، فتنه 88 بود که برخی عناصر قدرت طلب و هنجار شکن طراحی و اجرا کردند و یکی از مؤلفه‌های شکل دهنده آن، همسویی و همکاری محافل داخلی و خارجی بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با طرح این سوال که کدام بخش از حرکت سران فتنه، معنای واقعی مفهوم فتنه است؟ گفت: نامزدی در انتخابات ، رقابت های انتخاباتی و حتی اعتراض به انتخابات، هیچ کدام از مؤلفه های شکل دهنده فتنه نبود، بلکه همبستگی جریان قدرت طلب و هنجارشکن با نظام سلطه بود که فتنه سال 88 را شکل داد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی افزود: دومین مؤلفه این فتنه ، حرکت عناصر قدرت طلب در چارچوب طراحی دشمن برای براندازی نظام به شیوه نرم بود که از آن به عنوان انقلاب مخملی تعبیر کردند.

وی اقدامات این جریان هنجارشکن را در مسیر اجرای نقشه نظام سلطه که توسط ژیل شار و جرج سوروس طراحی شده بود دانست و گفت: اردوکشی خیابانی و دست زدن به آشوب و تخریب از دیگر مؤلفه های فتنه 88 بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران چهارمین موئلفه ‌فتنه 88 را هنجارشکنی و ایستادگی در برابر حاکمیت دانست و گفت: چند لایه بودن فتنه از نکات مهمی است که باید به آن توجه داشت.

سعیدی با یادآوری فتنه های طول تاریخ به ویژه صدر اسلام افزود: فتنه هایی که در تاریخ شکل گرفته دارای لایه های متعددی است که یک لایه روی صحنه، لایه دیگر، مباشر و کف خیابان و مهمترین لایه آن، پشت صحنه و صحنه گردان فتنه است.

وی شناسایی عناصر پشت صحنه فتنه و طراحان تئوری و اندیشه فتنه را از مهمترین نکات قابل توجه دانست و گفت: عناصر روی صحنه و کف خیابان را می توان به راحتی ‌شناخت اما عناصر پشت صحنه را به راحتی نمی توان شناسایی کرد.

سعیدی با یادآوری شخصیت های تاریخی تأثیرگذار در بحران ها و تحولات کشورهای جهان گفت: عناصر روی صحنه همچون لنین و استالین و موسلینی و هیتلر هستند که به راحتی قابل شناسایی اند اما عناصر پشت صحنه افرادی همچون ماکیاول و نیچه هستند.

سخنران پیش از خطبه های نمازجمعه تهران دو نفر سران فتنه 88 را افراد روی صحنه نام برد و افزود: علاوه بر لایه ای که در کف خیابان بودند و به آشوب و تخریب دست زدند ، پشت صحنه فتنه 88 را باید با تحلیل شناخت که این از نخبگان ، ممکن است.

سعیدی با طرح این سوال که در سال 88 چه کسانی کمیته صیانت از آراء تشکیل دادند و چه کسانی نگران آراء بودند؟ گفت: اینها کسانی بودند که پشت صحنه را می گرداندند و در این فکر بودند که در دوره های بعدی انتخابات نیز فعالیت کنند.

وی افزود: نمایندگان و دولتمردان آمریکا هیچ گاه به ساختار لیبرال دموکراسی حمله نمی کنند و در 200 سال گذشته از خطوط قرمز قانون اساسی خودشان عبور نکرده اند اما در ایران در 35 سال گذشته بارها شاهد چنین ساختارشکنی بوده ایم.

سعیدی ادامه داد : مشکل کجاست که افراد به خود اجازه می دهند ساختارشکنی و به اصول حمله کنند ؟

وی گفت: در چهار دهه گذشته بارها نمایندگان مجلس در دوره ششم ، یا رئیس جمهور وقت یا کاندیدهای انتخابات ، اپوزیسیون انقلاب شده و به نظام حمله کرده اند.

سعیدی از بدنه نظام به عنوان نرم افزاری الهی نام برد و گفت: کسی حق ندارد به این نرم افزار حمله کند و از نمایندگان و شورای نگهبان و نخبگان می خواهیم مطالعه کنند که چرا کاندیداها جرأت می کنند به خطوط قرمز ورود کنند؟

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با تاکید بر این که حمله به نظام و اصول آن و حرکت در جهت براندازی این نرم افزار الهی قابل قبول نیست گفت: همان طور که امام راحل فرمودند حفظ نظام از اوجب واجبات است و بر همه واجب است که از نظام حمایت کنند.

وی با بیان این که باید از فتنه 88 عبرت گرفت گفت: در35 سال گذشته همواره با شبه فتنه هایی مانند فتنه منافقین و بنی صدر و یا 18 تیر 78 روبه رو بودیم بنابراین زیبنده نبود که نظام بار دیگر از کسانی که عنوان یار امام را یدک می کشیدند ضربه ببیند و آنها چنین با اساس نظام به مقابله برخیزند و در برابر حاکمیت و قانون اساسی بایستند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان تاریخی واقعه جنگ جمل، فتنه 88 را بسیار شبیه آن دانست و تصریح کرد: مؤلفه های مشترک فتنه جمل با فتنه 88 بسیار زیاد است که از آن جمله می توان تهمت به امیرالمومنین علی (ع) وتهمت به نظام اسلامی ، قداست بخشیدن به شتر همسر پیامبر(ص) و رنگ سبز، و اردوکشی در هر دو فتنه ، اشاره کرد.

سعیدی دیگر شباهت این دو فتنه را طیف بندی خواص دانست و گفت: عبرت آموزی مصونیت آور است بنابراین باید از این دو فتنه تاریخی عبرت گرفت.

وی با توصیه به عبرت گفتن مردم از فتنه 88 و اینکه مبادا این غائله دوباره تکرار شود گفت: راهکارهایی برای برون رفت از فتنه وجود دارد که از آن جمله می توان اتکا به رهبری و توجه به هدایت های معظم له اشاره کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی وضعیت شناسی را یکی دیگر از راهکارهای برون رفت از فتنه دانست و گفت: همواره باید بدانیم اوضاع به چه سمتی می چرخد و اگر نظام تا اینجا رسیده در سایه ایستادگی و مقاومت مردم بوده است.

وی غنی سازی 20 درصدی را در سایه مقاومت مردم دانست و گفت: در شرایطی که احساس شود حضور مردم در صحنه لازم است مردم باید به صحنه بیایند و در نهم دی سال 88 هم مردم با حضور خود مانند همیشه حماسه ای را خلق کردند که در تاریخ ماندگار شد.

کد خبر 243820
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز