« ۴ یا ۵ بانک آسیایی و اروپایی برای انتقال پول‌های بلوکه‌شده فروش نفت ایران فعال می‌شوند.»

این خبری است که معاون بین‌الملل وزیر نفت اعلام کرد. به گفته علی‌ماجدی قرار بر این است که ۴یا ۵ بانک برای انتقال پول نفت ایران براساس توافق ژنو فعال شوند که بانک‌های اروپایی نیز در این بین قرار خواهند داشت.

به گزارش همشهری، براساس توافق هسته‌ای ایران با کشورهای 1+ 5قرار است دست‌کم 4میلیارد دلار از پول نفت ایران که به واسطه تحریم‌ها، امکان انتقال آن وجود ندارد، آزاد شود. معاون وزیر نفت در گفت‌وگو با شبکه خبری بلومبرگ اظهار کرد: ایران احتمالا از بانک‌هایی در اروپا و آسیا برای انتقال درآمد حاصل از فروش نفت خود و پرداخت پول واردات کالا از کشورهای مختلف استفاده خواهد کرد.

البته این مقام ارشد وزارت نفت امیدوار است که با برداشته‌شدن تحریم‌های نفتی در آینده، بسته سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز ایران با استقبال عملی شرکت‌های بزرگ نفتی جهان قرار گیرد. ماجدی گفت: ایران قصد دارد در‌ماه آوریل قرارداد تولید نفت جدیدی را به شرکت‌های نفتی بین‌المللی پیشنهاد کند. یک کمیته ایرانی مأمور مقایسه بندهای قراردادهای استفاده شده در سایر کشورهای حوزه خلیج‌فارس با قراردادهای موجود هستند تا ایده‌هایی از آنچه ما فکر می‌کنیم رقابتی و جذاب است، به‌دست بیاورند.

کد خبر 243150
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز