همشهری آنلاین: معاون حقوقی وزارت علوم با اشاره به علت اعزام تیم نظارت و ارزیابی به دانشگاهها، تاکید کرد که این اقدام با توجه به تغییر دولت طبیعی است.

سعدالله نصیری قیداری در گفتگو با مهر، درباره اعزام تیم نظارت و ارزیابی به دانشگاهها، گفت: تعداد قابل توجهی هیأت توسط وزارت علوم به دانشگاههای کشور اعزام شده و این اعزام بر اساس قانون نظارت و ارزیابی این وزارتخانه است که می تواند برای اطلاع یافتن از وضعیت یک دانشگاه، هیأتی اعزام کند.

وی ادامه داد: این هیأتها هم لزوماً در ایام تغییر روسای دانشگاهها اعزام نمی شوند و در طول سال هم این هیأتها به صورت متعدد برای بازدید از وضعیت دانشگاهها و پروژه های عمرانی همچنین نحوه عملکرد مسئولان دانشگاهها بازدید می‌کنند.

معاون حقوقی وزارت علوم با بیان اینکه بعد از تغییر دولت طبیعی است که وزارتخانه از وضعیت فعلی دانشگاهها مطلع شود، ادامه داد: با توجه به اینکه تیم جدیدی در وزارت علوم مستقر شده و لازم است در جریان شرایط دانشگاهها باشند، این تیمها علاوه بر احصای شرایط مدیریتی دانشگاهها، از وضعیت آزمایشگاهها، شاخصهای مربوط به آموزش و پژوهش آن دانشگاه، اطلاعاتی به وزارتخانه منتقل می‌کنند که تحلیل محتوا می‌شود.

به گفته نصیری قیداری، این نظارتها یک برنامه قانونی و عادی است؛ در عین حال شرایطی از دانشگاهها به وزارت علوم منعکس شده که لازم است با نظارت بر این دانشگاهها به صورت رو در رو با استادان و دانشگاهها، صحبت شود.

کد خبر 242847

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز