مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۹:۰۳
۰ نفر

گروه شهری: شانزدهمین کنفرانس جهانی جامعه ایمن با مشارکت وزارت بهداشت و شهرداری تهران پس از سه روز از مدت برپایی،‌ طی مراسمی با حضور محمد باقر قالیباف شهردار تهران به پایان رسید.

به گزارش همشهری، قالیباف طی سخنانی در این کنفرانس اظهار امیدواری کرد در راستای تامین، حفظ و ارتقای محله‌های ایمن گام برداشته و با بهره‌گیری از تجارب ارزشمند جامعه جهانی به زودی شاهد پیوستن مکان شهر تهران به شبکه شهرهای ایمن جهان باشیم.

وی ایمنی را از ضروری‌ترین حقوق شهروندان در کلان‌شهرهایی مثل تهران نامید و تاکید کرد در این باره به عنوان مدیر شهر رویکرد انسان محوری را در همه شئونات شهر به طور جدی در دستور کار خود قرار دهد.

عکس: جواد گلزار

وی با رد نگاههای تئوریک کلی و فیلسوفانه به موضوع ایمنی گفت: مدیریت شهری در نظر دارد، براساس الگوی توسعه پایدار و با رویکرد محله محوری و توجه به پایین‌ترین تقسیمات جغرافیایی کار مشارکت معنی‌دار مردم را در همه زمینه‌های فرهنگی و کالبدی شهر در قالب شورایاری‌ها محقق سازد.

وی خطاب به دهها شرکت‌کننده داخلی و خارجی کنفرانس جهانی جامعه ایمن اظهار داشت: افزایش آگاهی، دانش و مهارت در موضوعات شهری، بهبود کیفیت زندگی و مناسب‌سازی فضای شهری و اعمال استانداردهای لازم بهداشتی، ساخت و ساز و مصالح ساختمانی و تقویت مدیریت پیشگیری از بحران از جمله موضوعات قطعی در دستور کار شهرداری تهران است.

عکس : جواد گلزار

شهردار تهران با اشاره به دو بعد تکنیکی و فنی و دیگری فرهنگی و اجتماعی در بحث ایمنی گفت: امروز در بعد فرهنگی اجتماعی به مراتب آسیب‌پذیرتر از بعد فنی و تکنیکی هستیم. 

در پایان مراسم اختتامیه شانزدهمین کنفرانس جامعه جهانی ایمن، قالیباف به عنوان کسی که کلید ایمنی شهر در دست اوست معرفی شد.

عکس : جواد گلزار

وی ضمن آنکه هدایای برگزیدگان این کنفرانس را اهدا کرد، پرچم کنفرانس را به برگزارکنندگان سال آینده این کنفرانس از کشور نیوزیلند واگذار کرد.

کد خبر 24282

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز