همشهری آنلاین: استاندار تهران با تاکید بر اینکه مصلی تهران یک پروژه ملی و جزو اعتبارات نظام است، گفت: برای اتمام این پروژه یک اراده جدی وجود دارد و امیدواریم این اراده کند نشود و مردم بتوانند به زودی از مصلی تهران استفاده کنند.

مصلی تهران

به گزارش همشهری آنلاین، سید حسین هاشمی در جلسه شهرداران شهرستان‌های استان تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به انتخاب 36 نفر از شهرداران شهرهای استان تهران، گفت: از 41 شهردار شهرهای استان تهران، 36 نفر انتخاب و پنج نفر باقی مانده‌اند که امیدواریم در چند روز آینده انتخاب شهرداران این شهرها نیز انجام شود تا شهرداران بتوانند کارهای اجرایی خود را شروع کنند.

وی در خصوص علت برگزاری جلسه خود با شهرداران شهرهای استان تهران، گفت: یکی از مباحثی در این جلسه مطرح شد، هماهنگی کلی با سیاست‌های دولت یازدهم بود. سیاست‌های استانداری با روال وظایفی که شهرداری‌ها به عهده دارند، برای شهرداران توضیح داده شد.

استاندار تهران تاکید کرد: یکی از جدی‌ترین مباحثی که در این جلسه مطرح شد، بحث قانونمندی بود که شهرداران باید به جد قانون را محور کارهای خود قرار دهند و در این راستا به هیچ وجه کوتاه نیایند، زیرا که قانون‌گریزی طبیعتا راه را برای کارهای غیرمجاز باز می‌کند.

هاشمی با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرهای استان تهران، افزود: کم و بیش ساخت‌وسازهای غیرمجاز در این شهرها وجود دارد و یکی از اصلی‌ترین راه‌ها برای مقابله با این معضل، پیشگیری است؛ یعنی جلوی این ساخت‌ و سازها گرفته شود. زیرا که وقتی انجام شد، بردن به کمیسیون ماده 100 و جریمه کردن هنر نیست. تامین درآمد برای شهرداری‌ها باید از منابع دیگر پیگیری شود و استفاده از مشارکت بخش خصوصی یکی از بهترین راه‌ها در توانمندسازی شهرداری‌ها است.

وی افزود: در این جلسه بحث استفاده از ذوق در پروژه‌های شهرداری‌ها مطرح شد و تاکید کردیم که استفاده از ذوق در کارها گاها کمک بسیار خوبی به شهرداران در زیباسازی شهرها می‌کند. گاهی اوقات هزینه صرف می‌شود ولی چون در پروژه ذوق به کار نمی‌برند، رضایت‌مندی مردم را به همراه ندارد. همچنین درست هزینه‌ کردن را به عنوان یک بحث جدی مطرح کردیم و از شهرداران خواستیم در پروژه‌های خود برای اعمال این ذوق از مشاوره بهره‌مند شوند.

سفرهای شهرستانی

وی با اشاره به بحث بودجه شهرداری‌ها، گفت: به شهرداران شهرهای استان تهران تاکید کردیم که بودجه را به موقع مشخص کنند و بر اساس بودجه، کارها را شروع کنند. نباید به هیچ عنوان کاری که امکان انجام آن وجود ندارد، به مردم قول دهند. باید در اجرای پروژه‌ها، اولویت‌بندی انجام دهند.

استاندار تهران در پاسخ به این سئوال که سفر به شهرستان‌های استان تهران از چه زمانی آغاز می‌شود و اولین شهرستان‌ کدام است؟ گفت: تاکنون منتظر بودیم شهرداران شهرستان‌های استان مشخص شوند، تا سفرهای شهرستانی را آغاز کنیم. با توجه به تحقق این امر، سفرها را از فردا با شهرستان اسلامشهر آغاز خواهیم کرد. پروژه‌هایی که در این شهرستان وجود دارند، مسئولان بر اساس اولویت مشخص کرده‌اند و ما هم در این سفرها اعلام خواهیم کرد که چه کمک‌هایی در تسریع اجرای این پروژه‌ها می‌توانیم کنیم.

وی از دیگر برنامه‌های سفرهای شهرستانی به دیدار با خانواده معظم شهدا اشاره کرد و افزود: در این سفرها علاوه بر دیدار با خانواده معظم شهدا، دیدار از تعدادی از واحدهای صنعتی شهرستان و ملاقات‌های مردمی را نیز در برنامه خواهیم داشت. فکر می‌کنم اولین سفر به اسلامشهر تجربه خوبی خواهد بود که بتوانیم به صورت پیوسته در خدمت سایر شهروندان در شهرستان‌های دیگر باشیم.

هاشمی در پاسخ به سئوالی در خصوص طرح‌های نیمه تمام در شهرستان‌های استان تهران، گفت: بررسی ما به این صورت بوده است که بر اساس اولویت‌ها، تشخیص دهیم کدام پروژه را می‌توانیم در سال جاری و کدام پروژه‌ها را در سال آینده به اتمام برسانیم که در این زمینه مشغول کار هستیم. پروژه‌های هر شهرستان مشخص شده‌اند و با مسئولان و نمایندگان هر منطقه در خصوص اجرای سریع‌تر این پروژه‌ها مشغول مذاکره و همکاری هستیم.

تعامل با هشرداری تهران

استاندار تهران در پاسخ به سئوالی مبنی بر ارتباط و تعامل با شهرداری تهران، گفت: تعامل ما با شهرداری تهران یک بحث جدی بوده و به هیچ عنوان تبلیغاتی نبوده است. شهرداری تهران استثنائا در اختیار وزارت کشور است. این تصمیم نیز از قبل گرفته شده و تا زمانی که این گونه است، طبق قانون با آنها همکاری می‌کنیم. مصوبات شورای شهر تهران را فرمانداری تایید می‌کند و از گذشته این روال بوده است. استانداری هم اصراری به تغییر این روند ندارد. ولی من احساس می‌کنم که شهرداران در تمام شهرها باید در اختیار استانداری باشند و وزارت کشور هم نظارت عالیه بر این ارتباط مستقیم داشته باشد. تا زمانی که این سیاست‌ها تغییر پیدا نکند، تابع آنها خواهیم بود، چرا که قانونگرا هستیم.

وی افزود: ارتباط استانداری با آقای قالیباف یک ارتباط کاری جدی است؛ به طوری که پنجشنبه هفته گذشته در محضر آیت‌الله مهدوی کنی، آقای قالیباف نیز حضور داشته‌اند و در این جلسه نیز بر همکاری جدی میان استانداری و شهرداری تهران تاکید شد.

کد خبر 242550
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز