همشهری آنلاین: رییس سازمان سینمایی گفت که وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی ازچند کارگردان بنام عرصه سینما برای تولید فیلم در سال ۹۳دعوت به عمل آورده و آنها نیز آمادگی خود را اعلام کرده اند.

فیلم و سینما

به گزارش ایرنا، حجت الله ایوبی در بازدید از مجتمع فرهنگی، سینمایی کوروش افزود: گفتگوهایی با رخشان بنی اعتماد، بهمن فرمان آرا، عباس کیارستمی، ناصر تقوایی، حسن فتحی و خسرو سینایی صورت گرفته است.

وی افزود: این کارگردانان پس از سال ها دوری از عرصه هنر هفتم به سینما باز می‌گردند، این مهم در آشتی دوباره مخاطبان با سینما اثرگذار است.

ایوبی همچنین گفت که تولید فیلم های سینمایی خوب به رونق سینماها منجر می‌شود و قطعا حضور بخش خصوصی در سالن سازی اتفاق خوبی است.

به گفته وی، اگر فیلم خوب ساخته شود به طور حتم سالن ها پر می‌شود، وظیفه ما در سازمان سینمایی تلاش به منظور برنامه ریزی برای ساخت فیلم های مناسب است.

رییس سازمان سینمایی تاکید کرد: ما موضوعی به اقتصاد در سینما نداریم، گردش مالی فروش فیلم ها و هزینه تولید آثار سینمایی، باهم هماهنگ نیست.

ایوبی با یادآوری اینکه سینمای ایران از نیروی انسانی حرفه ای برای تولید فیلم برخوردار است، گفت: امیدواریم فرهنگ به اقتصاد کمک کند و چنانچه ساخت مجتمع هایی همچون کوروش با موفقیت همراه باشد این روند ادامه خواهد یافت.

وی ادامه داد: چنانچه بخش خصوصی در سالن سازی موفق باشد موفقیت این اتفاق به سینمای کشور باز می‌گردد.

رییس سازمان سینمایی یادآور شد: در سال های اخیر فیلم خوب در کشور نایاب شد و تلاش ما این است که این امر تصحیح شود.

تمام تلاش خود را می‌کنیم که تجربه حضور بخش خصوصی در سالن سازی موفقیت آمیز باشد و معتقدم تجارت و فرهنگ می‌‌تواند دو بال موفقیت باشد.

ایوبی افزود: شرکت های بزرگ تجاری امروز در دنیا وارد عرصه فرهنگ و سینما شده اند و وقتی این شرکت ها کنار جامعه فرهنگی قرار می‌گیرند اتفاقات بزرگی رخ می‌دهد.

وی نیز در این باره یادآور شد که گروه های کارشناسی در سازمان سینمایی در حال بررسی مسائل مختلف از جمله اکران فیلم های خارجی هستند.

کد خبر 242527
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز