چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۶:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین – محمد رسولی : شرکت بین‌المللی ماشین‌های اداری آی‌بی‌ام (IBM) اعلام کرد که شرکت نرم‌افزاری TeleLogic AB را به مبلغ 745 میلیون دلار خریداری کرده است

این اقدام شرکت آی‌بی‌ام IBM که در راستای بالابردن توان نرم‌افزاری بوده است، قرار است در پروژه‌های اتوماسیون صنعتی و ارتباطات از راه دور مورد استفاده قرار گیرد. آی‌بی‌ام که ماه گذشته در خریدی مشابه شرکت نرم‌افزاری WatchFire  را نیز خریداری کرده بود، TeleLogic را به قسمت برنامه‌نویسی منطقی خود اضافه خواهد کرد.

از سال 2001 تا کنون آی‌بی‌ام اقدام به خرید 43 شرکت نرم‌افزاری کرده است که نشان از تلاش مسئولان این شرکت برای ورود به دنیای نرم‌افزار دارد. مسئولان این شرکت، طرحی را به تصویب رسانده‌اند که طبق آن تا سال 2010 می‌بایست نیمی از درآمدهای شرکت، از پروژه‌های نرم‌افزاری بوده و به تقویت بخش نرم‌افزار منجر شود. وجود بسیار زیاد تولیدکنندگان سخت‌افزار   و تولید سخت‌افزارهای سازگار با آی‌بی‌ام توسط بسیاری از شرکتهای آسیایی، دلیل این تصمیم مسئولان آی‌بی‌ام است تا خود را از تک محصولی بودن خارج کنند.
محصولات شرکت TeleLogic به شرکت‌های بزرگ کمک می‌کند تا نرم‌افزارهای مورد استفاده در سیستم‌های پیچیده نظیر رادار هواپیما و سیستم ضد قفل ترمز و ... را بسط داده و آزمایش کنند. سود این شرکت در سال گذشته با 20 درصد افزایش نسبت به سال قبل به 200 میلیون دلار رسید.
دفتر مرکزی این شرکت در مالمو سوئد است و در کالیفرنیا و 20 کشور دیگر نیز دارای دفتر نمایندگی است و 900 پرسنل مستقیم دارد.

Rasouli@Hamshahri.org

کد خبر 24244

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز