همشهری آنلاین: جانشین فرمانده کل سپاه درباره آخرین وضعیت پروژه ساخت پهپاد RQ۱۷۰ ایرانی گفت: این پروژه در حال انجام است و بسیاری از کارهای آن انجام شده و به زودی نهایی می‌شود اما تاریخ دقیق نهایی شدن آن هنوز مشخص نیست.

به گزارش ایسنا، سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی صبح امروز در هفتمین کنفرانس علمی فرماندهی و کنترل ایران، با بیان اینکه "به سامانه جمع‌آوری دقیق اطلاعات، رصد محیط، جداسازی اطلاعات بیهوده از اطلاعات حقیقی و سالم‌سازی اطلاعات و سنجش روندها نیازمندیم"، اظهار کرد: ما در آینده و برای آینده زندگی می‌کنیم و اگر خودمان آینده را نسازیم، دیگران برای ما می‌سازند. آینده، حاصل تفکر ما در حال است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما باید روندهای جاری را بشناسیم و قدرت تحلیل روندها را به دست آوریم.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه "جدال ما با دشمن بر سر تعیین استراتژی است"، اظهار کرد: استراتژی به معنای ترسیم نقشه راه برای ترسیم مشخصات آینده است. دشمن می‌خواهد آینده ما را در کنترل بگیرد و ما می‌خواهیم خودمان بر آینده خود مسلط باشیم.

سلامی همچنین گفت: در حوزه اقتصاد، به یک نظام مدیریت دقیق نیازمندیم. اگر یک سیستم مدیریت و کنترل داشته باشیم، می‌توانیم با سرعت بیشتری اقدام کنیم زیرا سیستم کنترل و مدیریت در مدیریت ترافیک شهری، ترافیک هوایی، توزیع منابع انرژی، صادرات و واردات، مدیریت شهری، نظام درمانی، مقابله با بلایای طبیعی، جنگ و امنیت مفید است و می‌تواند ما را بر صحنه مسلط کند.

وی با بیان اینکه "نظام کنترل و مدیریت در نیروهای مسلح کامل نیست"، خاطرنشان کرد: سیستم فرماندهی و کنترل، امکان تصمیم‌گیری یک فضای سرشار از اطلاعات را به ما می‌دهد تا درست فکر کنیم و درست تصمیم بگیریم.

کد خبر 241987
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز