پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: اگر دنیا را یک دهکده ۱۰۰ نفره در نظر بگیریم، به نظر شما تقسیم منابع و شرایط آن چگونه خواهد بود؟ از نظر واقعیت‌های آماری این گونه است،ببینید:

جامعه آماری جهان

طراحان جامعه آماری برای نزدیک شدن و درک واقعی از آمار جهانی با توزیع دوباره جمعیت جهان در یک جامعه خیالی  100 نفر،دست به طراحی و تقسیم بندی داشته‌ها و شرایط جهانی کردند تا از این طریق بتوانند تفسیر درستی به صورت بصری از آنچه در جهان روی می‌دهد به دست دهند.

طرح‌‌های اینفوگرافیک این طرحان  که یک جهان یا دکده خیالی 100 نفره را جامعه آماری خود قرار داده‌اند در نهایت سادگی گویای جهان پهناور امروزی ما است که در آن زندگی می کنیم. شاید کاستی‌های در آن باشد، ولی با وجود این سعی شده است تا با نهایت دقت، ظرافت و سادگی آیتم ‌های انتخابی از جمله؛ جمعیت، زبان، ملیت، انرژی، خوراک و... را بررسی و نشان دهند.

بخش دیگری از تصاویر آماری مربوط یه اطلاعات آماری وضعیت طبیعی جهان است و اطلاع از آنها صرفا می‌تواند دید بهتری نسبت به شرایط دنیایی که در آن زیست می‌کنیم، به ما بدهد.

اطلاعات تصویری حاضر نشان می‌دهند تا چه میزان نابرابری و فاصله در میان جوامع بشری وجود دارد و برای رفع این نابرابری و اختلاف‌های آماری چه راه درازی در پیش داریم.

جامعه آماری

30 درصد جمعیت جهان کودک و 70 درصد آن بزرگ سال است

جامعه آماری

ملیت 61 درصد جمعیت جهان آسیایی، 12 درصد اروپایی، 13 درصد افریقایی ، 1 درصد اقیانوسیه و 13 درصد آمریکایی است
نسبت جمعیت جهان 48 مرد در برابر 52 زن است.

جامعه آماری

17 درصد مردم دنیا به زبان چینی، 9 درصد به انگلیسی،6 درصد اسپانیولی،6 درصد روسی،4 درصد عربی،8 درصد هندی و 50 درصد به دیگر زبان ها تکلم می‌کنند.

جامعه آماری

86 درصد از مردم دنیا قادر به خواندن و نوشتن هستند و 14 درصد بی سواد هستند.

 

جامعه آماری
83 درصد مردم دنیا به آب پاک و سالم دسترسی دارند و 17 درصد دسترسی ندارند.

جامعه آماری
50 درصد مردم دنیا به منابع غذایی کافی دسترسی ندارند، 30 درصد همیشه به منابع غذایی کافی دسترسی دارند که نیمی از این افراد دچار اضافه وزن هستند، 20 درصد دچار سوء تغذیه هستند که از این تعداد از هر بیست نفر یک نفر در اثر گرسنگی ناشی از بی‌غذایی می‌میرند.

جامعه آماری
74 درصد از مردم دنیا مالک 39 درصد از ثروت جهان هستند و 20 درصد از مردم دنیا مالک 2 درصد ثروت جهان هستند. اما 6 درصد باقی‌مانده که همه آنها در آمریکا هستند مالک 59 درصد باقی مانده ثروت دنیا هستند.

جامعه آماری
68 درصد از مردم دنیا هوای پاک تنفس می کنند و 32 درصد هوای آلوده
جامعه آماری

در هر سال در جهان به ازای مرگ 1 نفر 2 نفر متولد می شود.

 

منبع: infosthetic

کد خبر 241970
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز