همشهری آنلاین: سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران گفت: یک بار تیم ملی آرژانتین را با تمام ستارگانش متوقف کردیم.

حشمت مهاجرانی در گفت و گو با فارس، در مورد گروه ایران در جام جهانی، گفت: ابتدا باید بگویم هیچ گروهی در جام جهانی ضعیف نیست؛ اگر چه گروه تیم ملی ایران در مقایسه با سه دوره قبل جام جهانی آسان‌تر به نظر می‌رسد. دلیلش هم این است که نیجریه و بوسنی هیچ مقامی در فوتبال جهان کسب نکرده‌اند و به همین دلیل برخی این گروه را ضعیف می‌دانند.

وی ادامه داد: بر فرض هم که گروه ما درجام جهانی آسان است. حالا باید چه کنیم و چه تدبیری در نظر بگیریم؟ قطعا برای شکست دادن رقبا باید خودمان را آماده کنیم. باید دید کی‌روش چه برنامه‌ای برای حضور ایران در جام جهانی دارد.

سرمربی تیم ملی ایران در جام جهانی 1978 با اشاره به رویارویی با تیم آرژانتین در گذشته، گفت: در سال 1977 به مناسبت یکصدمین سالگرد تاسیس رئال مادرید در تورنمنت این باشگاه ما به مصاف تیم ملی آرژانتین رفتیم و این تیم با تمام ستارگانش مقابل ما با نتیجه یک بر یک متوقف شد. روزنامه‌های آرژانتین آن زمان به تیم ملی آرژانتین بابت مساوی مقابل ایران خیلی حمله کردند. که سرمربی وقت آرژانتین در پاسخ به انتقادها گفت در جام جهانی خواهید دید که ایران تیم قدرتمندی است اما متاسفانه ما نتوانستیم در جام جهانی تمام توانایی‌هایمان را به نمایش بگذاریم.

مهاجرانی در مورد اینکه تیم ملی ما چقدر شانس صعود دارد گفت: پیش از این هم گفته بودم که تیم ملی ایران سه دوره در جام جهانی حاضر شده و اکنون باید برای صعود برنامه ‌ریزی کند. در جام جهانی امتیاز گرفتن ازنیجریه و بوسنی دور از دسترس نیست. البته نیجریه تیم قدرتمندی است که بازیکنان تکنیکی و قدرتی دارد و حتی می‌تواند برای آرژانتین دردسر ایجاد کنند.

مهاجرانی در مورد اینکه باید با چه تیم‌هایی باید بازی تدارکاتی برگزار کنیم، گفت: به نظرم بهتر است با تیم‌های اروپای شرقی بازی کنیم. بازی با تیم‌هایی مثل کرواسی می‌تواند به ما کمک کند. هرچند فراموش نکنید هر وقت جام جهانی در آمریکای جنوبی برگزار شده هیچ تیمی از اروپا، آفریقا و آسیا در آن موفق نبوده است.

کد خبر 241571
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز