همشهری آنلاین: با اینکه آئین‌نامه کار حرفه‌ای روزنامه‌نگاری و آئین‌نامه قانون سخت و زیان آور حرفه خبرنگاری در روزهای پایانی دولت قبل برای اجرا به معاونت مطبوعاتی ابلاغ شد، چالش میان وزارت ارشاد و سازمان تامین اجتماعی در این زمینه همچنان به قوت خود باقی است.

به گزارش مهر،مهدی شجاعی، مدیرعامل صندوق حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان، درباره سرانجام وعده مسئولان سابق وزارت ارشاد برای اجرای قانون مشاغل سخت و زیان‌آور در مورد خبرنگاران و به تبع آن بازنشستگی آنها پس از 20 سال سابقه کار بیمه‌ای گفت: ما به عنوان صندوق حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان در راستای اجرای قانون مشاغل سخت و زیان‌آور در مورد حرفه خبرنگاری، آماده پیگیری این موضوع که از دولت قبل در جریان بود، هستیم.

وی افزود: ما آماده‌ایم جلسات گذشته را با دستگاه‌های ذیربط از جمله وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی که مسئول مستقیم اجرای قانون مذکور است، ادامه دهیم و زمینه اجرای این قانون را برای همه خبرنگاران در سطح کشور که واجد شرایط بهره‌مندی از مزایای آن هستند، فراهم کنیم.

مدیرعامل صندوق حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان همچنین اعلام آمادگی کرد، در صورتی که وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی هم همانند وزیر سابق این صندوق را مسئول پیگیری اجرای قانون مشاغل سخت و زیان‌آور در مورد خبرنگاران بداند، این موضوع را به طور جدی و تا رسیدن به نتیجه پیگیری کند.

چندی پیش سیدتقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر اینکه «طبق قانون مشاغل سخت و زیان‌آور، افرادی که 20 سال متوالی یا 25 سال متناوب در فعالیت‌های سخت و زیان‌آور مشغول باشند، می‌توانند بازنشسته شوند» در عین حال گفته بود: سخت و زیان‌آور بودن مشاغل، در قانون دارای شرایط خاصی است.

12 مرداد امسال و چند روز قبل از پایان دولت، وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی آئین‌نامه کار حرفه‌ای روزنامه‌نگاری و آئین‌نامه قانون سخت و زیان‌آور حرفه خبرنگاری را برای اجرا به معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی این وزارتخانه ابلاغ کرد.

با این حال کشمکش در مورد اجرای این قانون همچنان میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صندوق حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان و سازمان تامین اجتماعی، به قوت خود باقی است.

کد خبر 241547

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز