شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: هیولاهای کهکشان راه شیری که هرگز ساکنین زمین را تنها نگذاشته و ساکنین زمین نیز با وجود آنها هرگز راحت و بدون آلرژی نخواهند بود.

ذرات گردو غبار

گرد و غبار ماده‌ی خاکستری پودر مانندی است که وقتی انگشت خود را برای مثال روی یک کتاب قدیمی می‌کشید،به نوک انگشتان شما می‌چسبد.

گرد و خاک همچنین به صورت لایه‌ی باریکی روی مانیتور کامپیوتر می‌نشیند، روی سطوح مسطح، لابه لای پیچ و خم‌های ابزار و وسایل، حتی روی پارکت و زیر فرش‌ها خانه جمع می‌شوند که در هنگام تمیز کردن خانه همیشه شاهد آن هستید.

اما آیا می‌دانستید که گرد و غباری که شاید همین الان دارید آن را می‌بینید در حالت میکروسکوپی چه شکلی هستند؟ هزاران کرم داخل گرد و غبار نشسته روی وسایل خانه ما زندگی می‌کنند. همین حالا به سطح مانتیتور خود نگاه کنید! می‌خواهید آنها را لمس کنید؟ هنگامی که می‌شنوید 10 هزار کرم گرد و غبار در تختخواب شما زندگی می‌کنند! چه احساس و  واکنشی نشان می‌دهید؟ هنوز هم دوست دارید با دست بدون دستکش به مانتیتور خود نزدیک شوید تا گرد و غبار آن را پاک کنید؟!

این موجودات که با چشم غیر مسلح دیده نمی‌شوند "کرم گرد و غبار " نام دارند و 0.25-0.3 میلی متر طول دارند، آنهادر سن کامل خود 8 پا دارند و در سن لاروی 6 پا دارند.

ذرات گرد و غبار

هیولاها هم خانه و هم راه ما

ذرات گردو غبار

این موجودات همچنین آسم و واکنش‌های آلرژیک دیگر را به دلیل مدفوع خود که تقریبا به اندازه همان یک دانه گرده بوده، تحریک می‌کنند. این کرم‌ها روزانه چندین بار در هنگام جارو کشیدن یا نشستن بر روی یک نیمکت و یا خوابیدن در تختخواب و... در هوا منتشر می‌شوند.

آن روز فرا می‌رسد که در یک سیاره بیگانه نیز چنین موجودات میکروسکوپی و زنده‌ای بیابیم و به قصه تنهایی خود در این کیهان پایان دهیم.

منبع:telegraph

کد خبر 241501
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز