همشهری آنلاین: هشتمین آیین بزرگداشت شهدای اصحاب رسانه فردا ۱۴ آذر ماه در بهشت زهرای تهران، قطعه ۵۰ شهدای اصحاب رسانه برگزار می‌شود. این برنامه به همت صدا و سیما از ساعت ۱۴ تا ۱۶ تدارک دیده شده است.

شهدای رسانه

به گزارش شفقنا،محسن همتی، برادر شهید همتی از شهدای اصحاب رسانه با اعلام این خبر گفت: در این مراسم خانواده شهدای اصحاب رسانه، دسته موزیک ارتش و تعدادی از مقامات لشگری شرکت می‌کنند. دسته عزاداری ارتش نیز مراسم زنجیرزنی و سینه‌زنی خواهند داشت. مراسم زیارت عاشورا همانند سال‌های گذشته نیز برگزار می‌شود و مانند سال گذشته،  104 کبوتر به دست فرزندان شهدای اصحاب رسانه به یاد این شهدا رها خواهند شد.

وی با تقدیر از همکاری ارتش در برگزاری این مراسم افزود:  جناب آقای موسوی مقدم قائم مقام صدا و سیما برای سخنرانی دعوت شده‌اند و طبق سنت این آیین،‌ یکی از مقام‌های لشگری هم در برنامه سخنرانی خواهند کرد. اما هنوز نام سخنران قطعی نشده است. شهدای اصحاب رسانه، خبرنگاران، عکاسان، فیلم‌برداران و اعضای رسانه‌های مختلف و هم چنین اعضای رسانه‌های ارتش نیز بودند و به همین دلیل هر سال ارتش در برنامه حضور دارد.

همتی با تجلیل از حضور خانواده‌های شهدای شهرستانی خاطر نشان کرد:  شهدایی که در شهرستان‌ها دفن شده‌اند، در این قطعه سنگ یادبود دارند و اعضای برخی از خانواده‌های آنان نیز در مراسم سال‌های گذشته حضور داشته و امسال نیز خواهند داشت.

وی درباره پرونده قضایی حادثه شهادت 104 نقر اصحاب رسانه به دلیل سقوط هواپیمای سی 130 گفت: با حکمی که درباره پرونده صادر شده است، پرونده مختومه اعلام شد و معلوم نشده که چه کرده‌اند. دستگاه قضایی متاسفانه کم لطفی کردند.

این برادر شهید درباره فعالیت‌های ضروری برای پاسداشت شهدای اصحاب رسانه یادآور شد: علی‌رغم مکاتبه با شهرداری تهران از سال گذشته تا کنون، برای نام‌گذاری یک بزرگراه و یک بوستان به نام شهدای اصحاب رسانه یا اصحاب رسانه هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

همتی با قدردانی از مردم برای حضورشان در مراسم سال های گذشته گفت: خانواده شهدای اصحاب رسانه، از همه برای حضور در این مراسم در قطعه شهدای اصحاب رسانه دعوت می‌کنند.

روز پانزدهم آذر 1384 جمعی از خبرنگاران، تصویربرداران و عکاسان خبری از رسانه‌های مختلف کشور به دلیل سقوط هواپیمای سی 130 به شهادت رسیدند. این گروه برای پوشش خبری رزمایش «عاشقان ولایت» در چابهار، عازم بندرعباس بودند که هواپیمای آنان دچار نقص فنی شد و پس از برخورد با ساختمانی در مجتمع مسکونی توحید تهران، سقوط کرد و آتش گرفت.

کد خبر 241262

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز