یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: امروز در انتخابات رییس اتاق بازرگانی ایران از بین دو نفر کاندیدا، غلامحسین شافعی با ۱۷۸ رای رییس اتاق ایران شد.

شافعی

ایسنا نوشت: امروز در حالی انتخابات برای ریاست جدید اتاق برگزار شد که از ورود خبرنگاران به اتاق بازرگانی ایران ممانعت به عمل آمد اما برخی از اعضای هیات نمایندگان از طریق تماس‌های تلفنی و ارسال پیامک با خبرنگاران ارتباط داشتند.

این جلسه از سوی علاء میر محمدصادقی اداره و همچنین چمن آرا و طولایی ناظر برگزاری انتخابات و بهروز صادقی نیز به عنوان منشی در جلسه انتخابات منصوب شدند.

در جلسه امروز از 390 عضو اتاق ایران، 340 نفر حضور داشتتد و از اتاق تهران نیز هفت نماینده دولت در اتاق تهران غایب بودند.

دوست‌حسینی، صالحی‌نیا، سید ابریشمی، ولی‌الله افخمی، کمیجانی، یکه زارع و شریعت‌مدار از نمایندگان دولتی عضو اتاق نیز در جلسه‌ امروز غایب بودند که در نهایت مسعود خوانساری و غلامرضا شافعی کاندیداتوری خود را رسما اعلام کردند.

ابتدا مسعود خوانساری به ارایه برنامه‌های خود به هیات نمایندگان پرداخت که از جمله محورهای اصلی آن تحول سازمانی، شفافیت مالی، تعویض دبیر کل و استفاده از ظرفیت هیات نمایندگان و دیپلماسی اقتصادی بود.

استفاده از توان اعضا و تشکل‌ها، تقویت کمیسیون‌ها، ظرفیت اتاق‌های کشور در امر برنامه‌ریزی،‌ میدان داری بیشتر اتاق و اینکه اتاق باید مظهر مدیریتی بخش خصوصی باشد و همچنین استفاده بهینه از نیروهای موجود و تقویت توان کارشناسی اتاق از اهم برنامه‌های غلامحسن شافعی اعلام شد.

نهاوندیان استعفای خود را تقدیم اتاق کرد

نهاوندیان نیز ضمن ایراد سخنرانی خود در جلسه امروز اعلام کرد که ما ناگزیر به اخذ تصمیمات رو به جلو هستیم. تصمیم من به استعفا به این معنا نیست که جایگاه اتاق ضعیف است.

وی ادامه داد: جایگاه اتاق در حال حاضر در سرنوشت کشور پررنگ‌تر شده است.

نهاوندیان با بیان این‌که دلیل تصمیم من برای استعفا احترام به ملت ایران است گفت: نهادهای مدنی در حال حاضر می توانند موثرتر از بخش‌های حکومتی حرکت کنند.

وی تاکید کرد: من با انتخابات هیات نمایندگان رییس اتاق شدم و در حال حاضر نیز استعفای خود را تقدیم هیات نمایندگان می کنم.

پس از رای گیری انجام شده مسعود خوانساری 162 رای و غلامحسین شافعی 178 رای آوردند که در نهایت شافعی رییس اتاق ایران شد.

از جمله حاشیه‌های داغ جلسه امروز این بود که رییس اتاق بازرگانی شیراز خود در جلسه حضور نیافته و یکی از اعضای این اتاق با نام لاله زمانی را برای رای دادن به جلسه فرستاده است اما ناظران برگزاری انتخابات این موضوع را فهمیده و وی را از جلسه بیرون کردند.

کد خبر 240786
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز