همشهری آنلاین: رئیس مرکز آمار و انفورماتیک قوه قضاییه گفت: به طور قطع ما با شبکه فیس بوک مخالف نیستیم بلکه با فسادی که در این شبکه انجام می‌گیرد و اقداماتی که بر علیه امنیت ملی در آن شکل می‌گیرد مخالفیم.

حمید شهریاری

به گزارش همشهری آنلاین، حجت الاسلام حمید شهریاری رئیس مرکز آمار و انفورماتیک قوه قضاییه صبح امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اعلام این خبر افزود: مرحله هشتم از فعالیت دفاتر خدمات الکرتونیک قضایی در آبان ماه امسال کلید خورد.

وی افزود: پس از مرحله هشتم در اوایل آذر امسال اجرای این طرح در مرحله نهم کلید خورد و به این ترتیب تا دو هفته آینده مرحله دهم این طرح به اجرا در خواهد امد.

معاون رئیس قوه قضاییه با اشاره به این نکته که برای راه‌اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی حدود ۲۸۰۰ نفر درخواست داده بودند گفت: از این تعداد بعد از برگزاری آزمون ۲۳ نفر پذیرفته شده و در مرحله مصاحبه هم پذیرفته شدند.

حجت الاسلام شهریاری تصریح کرد: اگر این افراد شرایط راه‌اندازی دفاتر را داشته باشند و اداره کل قضایی قوه قضاییه آنها را تأیید کند برای آنها پروانه فعالیت صادر خواهد شد.

وی ادامه داد: از تعداد ۲۳ نفر پذیرفته شده در حال حاضر ۲ دفترخانه اسناد رسمی موفق به کسب پروانه شدند و این در حالی است که ۴۰ دفترخانه نیز از قبل به صورت پایلوت در اجرای این طرح فعالیت داشتند.

رئیس مرکز آمار و انفورماتیک قوه قضاییه تصریح کرد: از تعداد ۲۳ نفر پذیرفته شده در آزمون تعداد ۱۴ نفر از قضات بازنشسته هستند و ۷ نفر هم رئیس محکمه قضایی و ۲ نفر هم رئیس دفترخانه اسناد رسمی بوده‌اند.

وی تصریح کرد: در ۳ ماه آینده سال جاری مجدداً فراخوانی برای داوطلبان صادر خواهد شد و کسانی که سابقه قضایی داشته باشند از امتیاز ۸۰ درصدی برخوردار خواهند شد.

حجت الاسلام شهریاری همچنین با اشاره به این مطلب که عضویت در فیس بوک جرم نیست گفت: کاری که در این شبکه اجتماعی انجام می‌گیرد جرم است.

وی تصریح کرد: به طور قطع ما با شبکه فیس بوک مخالف نیستیم بلکه با فسادی که در این شبکه انجام می‌گیرد و اقداماتی که بر علیه امنیت ملی در آن شکل می‌گیرد مخالفیم.

کد خبر 240763
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز