معاون حفاظت امور و اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از وقوع سالانه ۳۰تا ۳۵هزار مورد زمین‌خواری شامل تصرفات و تجاوزات در کشور خبر داد.

محمد‌تقی عموزاده در گفت‌وگو با ایسنا افزود: تهران در صدر آمار زمین‌خواری در کشور قرار دارد و پس از آن سایر کلانشهرها ازجمله شیراز، مشهد و تبریز قرار گرفته‌اند. آنطور که این مقام مسئول در سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور گفته است، توریستی بودن استان‌های شمالی کشور و افزایش قیمت زمین از یک سو و از سوی دیگر کمبود زمین به زمین‌‌خواری در این استان‌ها دامن زده است. به گفته وی، از سال 86تا‌کنون سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با ایجاد شورای‌عالی حفظ حقوق بیت‌المال که هر هفته یا حداکثر هر دو هفته یک‌بار تشکیل می‌شود، مسئله زمین‌خواری را با جدیت پیگیری کرده است.

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به کاهش 10درصدی زمین‌خواری از سال‌88 به بعد تصریح کرد:‌ با تشکیل شورای حفظ حقوق بیت‌المال و برخورد سریع و جدی با پرونده‌ها شاهد کاهش موارد زمین‌خواری در کشور هستیم. علاوه بر آن مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی بلافاصله به منطقه‌ای که تجاوز و تصرف در آن صورت گرفته وارد شده و رفع تصرف کرده‌اند. عموزاده یادآور شد: در برخی موارد با افراد دانه‌درشت و شناخته‌شده برخورد واقعی و جدی صورت نمی‌گیرد که درصورت ادامه این روند، اثر نامطلوبی بر یگان حفاظت منابع طبیعی و دستگاه قضایی برجای می‌گذارد. به گفته وی، دستگاه‌های اجرایی و قوه قضاییه از این افرد شناخت دارند و باید با این زیاده‌خواهی‌ها مقابله کنند.

کد خبر 240701

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز