همشهری آنلاین: محصولات فرهنگی و هنری ‪ ۱۶‬کشور مختلف جهان با مضامین نام، اوصاف و سخنان گهربار پیامبر(ص) در بخش نمایشگاه هنری جشنواره پیام پیامبر(ص) در موزه ملی قرآن کریم عرضه می‌شود.

جشنواره پیام پیامبر(ص)  شامل ‪ ۱۲‬بخش متنوع فرهنگی و هنری با محوریت شخصیت نبی اکرم (ص)است.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، در بخش نمایشگاه فرهنگی و هنری این جشنواره بیش از ‪ ۵۰۰‬نوع محصول هنری و فرهنگی از کشورهای اسلامی و غیراسلامی اندونزی، مالزی، امارت، ژاپن، چین، سوریه، یمن، عراق، مصر، اسپانیا، برزیل، آلمان، ایتالیا، تایلند، سویس و هند به نمایش گذاشته می‌شود.

این آثار که بر روی کریستال، سفال، چینی، پارچه، چوب، فلز و سایر مصنوعات کار شده است از سوی مسلمانان در سراسر جهان در موارد مختلف و برای تزیینات منازل و متبرک و معنوی نمودن فضای زندگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در این نمایشگاه آثار صنایع دستی و هنری صنعتگران و هنرمندان کشورمان نیز شامل میناکاری، خاتم‌کاری، قلم کاری، سرمه دوزی، معرق چوب ، آئینه و فلز با مضامین نام و القاب پیامبر اسلام به نمایش گذاشته می‌شود.

در حوزه فرش این نمایشگاه نیز هنرمندان بافنده کشورمان آثار نفیسی را در زمینه تابلو فرش با موضوعات قرآنی و مرتبط با جشنواره ارایه می‌کنند.

جشنواره پیام پیامبر(ص) با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، میراث فرهنگی و گردشگری، موزه ملی قرآن و دیگر نهادهای فرهنگی کشور برگزار می‌شود

کد خبر 2407

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز