همشهری آنلاین: معاون آموزشی دانشگاه تهران از افزایش استعلام موسسات و مراکز مختلف بعد از اطلاع رسانی در خصوص فعالیت غیرمجاز شرکت دانشگاهی پژوهشگران و نوآوران دانشگاه تهران خبر داد و گفت: تا کنون بیش از هزار نفر دوره های این شرکت را به اتمام رسانده‌اند.

دکتر سید مهدی قمصری در خصوص آخرین اقدامات دانشگاه تهران درباره جلوگیری از فعالیت موسسه ای غیرمجاز با عنوان شرکت دانشگاهی پژوهشگران و نوآوران دانشگاه تهران گفت: دفتر حقوقی دانشگاه تهران پیگیر این مساله است و آخرین اقدامی که داشته، دفتر این موسسه در تهران را پلمپ کرده است و اقدامات دفتر حقوقی دانشگاه همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه سازمان‌ها در خصوص مدرک افرادی که به خدمت می گیرند دقت کنند افزود: بعد از اطلاع رسانی که صورت گرفت تعداد استعلام برای تایید مدارک از سوی سازمان ها و مراکز مختلف افزایش یافته است.

معاون آموزشی دانشگاه تهران افزود: شرکت پژوهشگران و نوآوران دانشگاه تهران، یک شرکت دانشگاهی است که در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران فعالیت می کرد، ولی این شرکت دو سال پیش به خاطر برخی از تخلفاتی که انجام داد، لغو مجوز شد و عذر آن از پارک علم و فناوری دانشگاه تهران خواسته و قرار شد این شرکت فعالیت خود را متوقف کند.

وی ادامه داد: اما این شرکت در حال حاضر بدون توجه به نظر دانشگاه تهران و لغو مجوز همچنان در حال فعالیت به اسم دانشگاه تهران است و با لگوی دانشگاه تهران مدرک صادر می‌کند و شعبه هایی نیز در سراسر کشور ایجاد کرده است.

معاون آموزشی دانشگاه تهران با تاکید بر این مساله که مدارکی که توسط شرکت دانشگاهی پژوهشگران و نوآوران دانشگاه تهران صادر می‌شود، اعتبار ندارد، افزود: این شرکت مدرک معادل کارشناسی، معادل کارشناسی ارشد و حتی معادل دکتری صادر می‌کند و برای هر رشته ای که داوطلبان متقاضی باشد، دوره برگزار می‌کند و حتی شاید این رشته معادل دانشگاهی هم نداشته باشد ولی برای آن دوره برگزار می‌شود و مدرکی هم که برای آن صادر می‌شود با آرم دانشگاه تهران است.

وی یادآورشد : بیش از یک هزار نفر در دوره های این شرکت دانشگاهی را پشت سر گذاشته‌اند.

کد خبر 240622

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز