سه‌شنبه ۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: دومین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران با حضور اعضاء شورای سیاستگذاری، مدیر و دبیران بخش های مختلف جشنواره به طور رسمی کار خود را آغاز کرد.

نشریه هنری

به گزارش همشهری آنلاین، این مراسم صبح 5 آذر ماه 92 با حضور دکتر فرزاد رضاجویی عضو شورای سیاستگذاری جشنواره و مدیرعامل شرکت ایمانقشینه، حمید خانی مدیر جشنواره، طلیعه حلم زاده مدیر روابط عمومی، فرجاد خوشبین دبیر اولین جشنواره و دبیر بخش پژوهش جشنواره دوم و همچنین دیگر دبیران بخش های جشنواره در کنار اعضاء دبیرخانه دومین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران برگزار شد.

در آغاز این مراسم حمید خانی گفت: طی سه ماهگذشته فعالیت های پایه ای جشنواره به انجام رسیده و اکنون که در جمع دست اندرکاران این فعالیت هنری و فرهنگی، آغاز به کار دومین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران را جشن می‌گیریم به استقبال بسیار چشمگیر مخاطبان از دومین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران امید داریم.

وی پیش بینی جشنواره دوم در این زمینه را بیش از 100 هزار اثر عنوان کرده و افزود: در زمینه فیلم و عکس های موبایلی در کشور مخاطبان بسیاری داریم که مدام در حال تولید اثر هستند.

طبق مطالعات آماری که در چند ماه گذشته انجام داده ایم، هر کاربر تلفن همراه به طور میانگین در هر هفته 10 عکس تولید می‌کند که قابلیت ارائه در جشنواره را دارد.

مدبر جشنواره دلیل استقبال مخاطبان از جشنواره فیلم و عکس همراه تهران را علاوه بر بیشماری کاربران تلفن همراه، بکر و تازه بودن مدل جشنواره و جذابیت موضوعی آن عنوان کرده و افزود: حضور داورانی که کمتر در جشنواره های دیگر شرکت می‌کنند و همچنین شناخته شده بودن هر یک از داوران و دبیران جشنواره در حوزه های خود، از مهمترین امتیازات جشنواره بوده و هست که باعث استقبال مخاطبان از جشنواره فیلم و عکس همراه تهران می‌شود.

خانی در بخش پایانی صحبت هایش از حضور چهره های شناخته شده فیلم و عکس کشور در بدنه جشنواره خبر داده و به برخی از رایزنی های انجام شده برای بین المللی کردن آن اشاره کرد.

به حضور حامیان دولتی در جشنواره دوم امیدواریم

دکترفرزاد رضاجویی عضو شورای سیاستگذاری جشنواره در مراسم افتتاح دومین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران گفت: با تجربه ای که از برگزاری جشنواره اول بدست آوردیم، تلاش کردیم که خلاء های آن پوشش داده شود تا در زمینه جذب آثار، ردیف های جدید مسابقه ای و بحث بین المللی شدن جشنواره قدم های محکم تری برداریم.

وی یکی از دستاوردهای جشنواره اول را تعریف استانداردهایی برای ارزیابی عکس ها و فیلم های موبایلی عنوان کرد.

رضاجویی ابراز امیدواری کرد که حامیان دولتی به طور جدی در کنار جشنواره دوم قرار بگیرند و گفت: در جشنواره اول جای حامیان دولتی بسیار خالی بود و به ارائه لوگو ختم شد که امیدواریم با رویکرد دولت جدید این حضور به صورت موثرتری در جشنواره فیلم و عکس همراه تهران دیده شود.

عضو شورای سیاستگذاری ادامه داد: خوشبختانه پس از برگزاری موفق جشنواره اول نگاه بخش دولتی و سطوح بالای مدیریتی به جشنواره تغییر کرده است و امیدواریم هم در بخش آثار و هم در دیدگاه حامیان دولتی و موسسات دست اندرکار این موضوع همچون ارشاد و معاونت های مربوطه رویکرد موثرتری نسبت به جشنواره را شاهد باشیم.

وی در زمینه حضور حامیان خصوصی در جشنواره امسال نیز گفت: سال گذشته شرکت سامسونگ حامی اصلی جشنواره بود و امسال نیز با وجود نظر مثبت این شرکت به حضور در جشنواره ، در حال رایزنی با حامیان دیگر نیز هستیم.

کد خبر 240226
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز