در حالی جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی می‌گوید‌ افرادی که کارت پایان خدمت و معافیت جعلی دارند به خدمت سربازی اعزام می‌شوند که در قانون مجازات اسلامی ، تا ۱۰ سال حبس برای جرم جعل در نظر گرفته شده است.

سردار ابراهیم کریمی درباره زمان و مراحل تعویض کارت‌های پایان خدمت گفت: پس از مراجعه افراد به دفاتر مراکز پلیس +10و ارائه درخواست برای تعویض کارت، مدارک کمتر از یک هفته به سازمان وظیفه عمومی می‌رسد سپس پیامکی مبنی بر دریافت و بررسی مدارک متقاضی به او ارسال و پس از اخذ تأییدیه اطلاعات و پست کارت هوشمند، طی ارسال پیامکی شماره پستی به صاحبان کارت اعلام می‌شود.

به گفته جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی افراد پس از ارسال مدارک خود می‌توانند ضمن تماس با تلفن 096480پیگیر آخرین وضعیت درخواست کارت هوشمند باشند و کارشناسان ما نیز به‌طور زنده پاسخگوی سؤالات آنان هستند. همچنین در سامانه پیامک سازمان وظیفه عمومی متقاضیان می‌توانند با ارسال علامت سؤال (؟) به شماره 110206010از آخرین وضعیت تعویض کارت خود مطلع شوند.کریمی افزود: متأسفانه افرادی هستند که تحت‌عنوان دلال ادعا می‌کنند که قادرند کارت‌های معافیت و پایان خدمت به شرط استعلام تهیه کنند. این افراد از سادگی برخی استفاده کرده و با دریافت مبالغ هنگفت، کارت جعلی به مشتریان خود ارائه می‌دهند. وی گفت: در این فرآیند این کارت‌ها وضعیتشان مشخص می شود.

کد خبر 240142
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز