رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه آنچه در توافقات ژنو آمد در شورای عالی امنیت ملی بررسی شده بود، گفت:با تائید مقامات عالی‌رتبه کشور مجری تصمیمات را اجرا می‌کند.

علی اکبر صالحی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، درباره ارزیابی خود از توافقات ایران و 1+5 در مذاکرات ژنو، گفت: این قدم آغازین و شروع یک پایان است؛ اگر انسجام داخلی را حفظ کنیم و با همین درایت و حکمت سیاسی به پیش برویم، نهایتا نتیجه خوبی خواهیم گرفت.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به رئیس جمهور، ادامه داد: تصمیماتی که در ژنو اتخاذ شد، تصمیمات فردی و شخصی نیست، تصمیمات به این مهمی به صورت جمعی گرفته و در مراجع مختلف چکش‌کاری می‌شود و به تائید مقامات عالی‌رتبه کشور می‌رسد و پس از آن مجری اجرا می‌کند.

صالحی افزود: اگر مقام معظم رهبری این توافقات را تائید نمی‌کردند قطعا مذاکرات انجام نمی‌شد و آنچه در توافقات ژنو آمد پیش از این در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی بررسی و ارزیابی شده بود.

وی درباره اینکه رئیس جمهور و وزیر امورخارجه آمریکا اعتقاد دارند توافقات ژنو گام رو به عقب در برنامه هسته‌ای ایران است، گفت: آنها برای قانع کردن افکار عمومی خود هرچه می‌خواهند می‌گویند.

صالحی درباره تکمیل پروژه آب سنگین اراک، افزود: تکمیل این پروژه قطعا ادامه می‌یابد اما راه اندازی آن در آینده نزدیک نخواهد بود.

رئیس سازمان انرژی اتمی، درباره سرنوشت اورانیوم‌های 20درصد غنی شده، گفت: این 200 کیلوگرم از مواد 20درصد غنی شده تبدیل به سوخت راکتور تهران می‌شود.

کد خبر 240046
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز