در گزارش خبری «کشف قاچاق در بهزیست بنیاد» صفحه 5 روز شنبه 12 خرداد ماه با درج عنوان‌ «تخلف در یک شرکت دولتی» این شائبه ایجاد شده‌است که شرکت «بهزیست بنیاد» دولتی بوده و اتهامات مطرح شده با اطلاع سازمان بهزیستی صورت گرفته ‌است.

در حالی که مطابق اظهار نظر رسمی رئیس سازمان بهزیستی در تاریخ 11/3/86 در خبرگزاری فارس، این شرکت از 15 سال پیش تا به حال با شخصیت حقوقی مستقل از سازمان بهزیستی فعالیت داشته و اعضای هیات مدیره هم برای فعالیت‌های اقتصادی حق امضاء داشته‌اند و هیچ یک از قراردادهای اقتصادی شرکت مزبور با اطلاع سازمان بهزیستی نبوده و هیات مدیره در این موارد بر اساس قانون تجارت از اختیارات و مسئولیت کامل برخوردار بوده‌اند.

همچنین انتشار عکس تزئینی از انبار کالا بدون ذکر تزئینی بودن عکس، وجود انبارهای قاچاق کالا را به ذهن خوانندگان تلقین می‌کند، در حالی‌که مطابق مستندات وجود انبارهای قاچاق کالا اثبات نشده‌است.

ضمناً سازمان بهزیستی از زمان اطلاع‌رسانی رسمی از بیانیه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تعیین گروه ویژه بازرسی فعالیت‌ها و قراردادهای شرکت مذکور را در دستور کار خود قرار داده‌است که در صورت احراز تخلف بدون هیچ‌گونه ملاحظه‌ای با متخلفین برخورد خواهد شد.

لذا از آنجایی که اتهامات وارده در هیچ مرجع قضایی به اثبات نرسیده است و هیچ‌یک از متهمین پرونده نیز به هیچ مرجع قضایی احضار نشده‌اند، انتظار این است روند برخورد با تخلف قانونمند باشد.

در پایان خاطر نشان می‌سازد از ابتدای شروع به کار دولت نهم و ریاست جدید سازمان بهزیستی مشکلات عدیده شرکت بهزیست بنیاد در سال‌های گذشته احراز شده و به نهادهای نظارتی ذی‌صلاح نیز ارجاع شده‌است و بنا بر اطلاعات موجود بخش عمده موارد گزارش شده از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز موضوعاتی است که سازمان بهزیستی پیگیری و انعکاس آن به مراجع قضایی را انجام داده‌است.

کد خبر 24004

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز