همشهری آنلاین: معاون آموزشی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) از موافقت قطعی شورای گسترش وزارت علوم با ایجاد پردیس این دانشگاه خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر جعفر احمدی اظهار کرد: شورای گسترش وزارت علوم با راه‌اندازی پردیس خودگردان در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) موافقت و مجوز قطعی پردیس را صادر کرده است و از نیمسال دوم سال 93-92 (بهمن ماه) فعالیت خود را آغاز می‌کند و در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد پذیرش دانشجو خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تمام زیرساخت‌های لازم برای پذیرش دانشجو در این پردیس آماده شده است و در این زمینه مشکلی وجود ندارد، گفت: پردیس‌های دانشگاهی همان شعب دانشگاه‌ها هستند که با دریافت شهریه در مقاطع تحصیلات تکمیلی به ارائه آموزش می‌پردازند.

احمدی با اشاره به اهداف تأسیس پردیس‌های دانشگاهی، اظهار کرد: دانشگاه‌ها باید منابع مالی برای خود ایجاد کنند، بنابراین تأسیس پردیس‌های دانشگاهی، جذب دانشجوی خارجی، تنظیم قرارداد پژوهشی با دستگاه‌های خارج از دانشگاه، ایجاد دوره‌های آموزشی آزاد و مجازی و نیز سرمایه‌گذاری خیران از جمله راه‌هایی است که می‌توان به وسیله آن‌ها منابع مالی ایجاد کرد و دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در بیشتر این موارد فعال است و در آینده نیز فعال تر خواهد شد.

 

کد خبر 239785

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز