همشهری‌آنلاین: بارش شدید باران و جاری شدن سیل در مناطق مختلف عربستان ضعف زیرساخت‌ها در این کشور را آشکار کرد.

سیل عربستان

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، جاری شدن سیل و آب گرفتگی معابر عمومی در عربستان با خشم و نارضایتی مردم این کشور و درخواست برای مجازات عاملان اجرای نادرست طرح های عمرانی روبرو شد.

مردم عربستان خواهان مبارزه با فساد و تجدیدنظر در واگذاری طرح های عمرانی در این کشور شدند.

نعمت بارش باران که مردم عربستان با شوق و اشتیاق منتظر آن بودند مانند سال های گذشته به عامل گرفتاری و دردسر در این کشور تبدیل شد.

بارش باران باعث فلج شدن تردد خودروها در جاده ها، آبگیری معابر عمومی و خیابان ها و تخریب شماری از پل های بزرگ در عربستان شد.

سیل صدها خودرو را در مناطق مختلف عربستان با خود برد. پرواز هواپیماها از دو فرودگاه ریاض و دمام هم به علت نشت آب به داخل ساختمان این دو فرودگاه برای مدتی متوقف شد.

کارشناسان می گویند مقامات دولت عربستان از تجربه سال های گذشته برای تقویت زیرساخت ها در این کشور استفاده نمی کنند.

گریگوری کاسچ استاد دانشگاه دولتی مسکو گفت: عربستان مبالغ هنگفتی به توسعه زیرساخت‌ها اختصاص می‌دهد، اما مقامات این کشور از تجربه سیل در سال‌های گذشته درس نگرفته‌اند. سرقت و اختلاس دارایی‌های اختصاص یافته به توسعه زیرساخت‌ها در این کشور ادامه دارد.

به اعتقاد من مقامات عربستان این بار از آنچه در ریاض رخ داد درس خواهند گرفت و شاید مجوزهای شرکت‌های بزرگ را لغو کنند و مسئولان فاسد را برکنار کنند.

شماری از روحانیون عربستانی خواستار بازخواست مجریان طرح های عمرانی در شهرها شدند. کارشناسان می گویند فساد و سوء مدیریت می تواند باعث جاری شدن سیل در شهرهای مختلف عربستان شود. هر چند که این کشور در ده سال گذشته حدود صد میلیارد دلار برای توسعه شبکه‌های فاضلاب و کنترل سیل و توسعه طرح های جاده‌ای هزینه کرده است.

در سال 2009 بر اثر جاری شدن سیل صد و بیست نفر در شهر جده جان خود را از دست دادند.

کد خبر 239655
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز