گروه اجتماعی: بعد از ۲‌ماه کشمکش بالاخره قرارداد بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان تأمین اجتماعی با شرکت آتیه سازان حافظ بسته شد.

کانون عالی بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی از پریروز مذاکراتش را با مدیرعامل شرکت آتیه سازان حافظ شروع کرده بود و صبح دیروز خبر توافق این دو گروه در رسانه‌ها منتشر شد. براساس قراردادی که با شرکت آتیه سازان حافظ بسته شد این شرکت در فاز نخست خدمات بیمه تکمیلی درمان را به جمعیت یک و نیم میلیون نفری بازنشستگان و همسرانشان ارائه خواهد داد. بازنشستگانی که تمایل به استفاده از این نوع خدمات را ندارند می‌توانند طی 3‌ماه آینده با مراجعه به کانون‌های بازنشستگان تأمین اجتماعی یک فرم پر کنند تا حق بیمه تکمیلی از حقوقشان کسر نشود و آن دسته از بازنشستگانی که می‌خواهند فرزندان تحت تکفلشان را تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان درآورند نیز با مراجعه به کانون‌ها درخواست کتبی‌شان را ارائه کنند.

علی‌اصغر بیات، رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی درباره این قرارداد گفت: براساس قراردادی که بسته شده بازنشستگان تأمین اجتماعی می‌توانند از ابتدای آذرماه از خدمات بیمه تکمیلی درمان شرکت آتیه سازان حافظ استفاده کنند. حق بیمه برای استفاده از این خدمات به ازای هر نفر 20هزار و 200تومان است که به ازای هر بازنشسته و همسرش از حقوق بازنشستگان کسر می‌شود. او در توضیح بیشتر شرایط افزود:

اگر کسی به استفاده از این خدمات تمایل نداشته باشد می‌تواند انصرافش را به‌صورت کتبی به کانون اعلام کند و برای اضافه کردن پدر و مادر و فرزندان هم نیازمند درخواست کتبی بازنشستگان است. این درخواست‌ها باید تا 3ماه آینده تنظیم و تحویل داده شود. افشین مقصودی، مدیرعامل شرکت آتیه سازان حافظ نیز درباره جزئیات قرارداد بسته شده توضیح داد: سقف خدمات بستری جراحی بزرگ (فوق تخصصی و تخصصی) تا 8میلیون تومان و نیز سقف خدمات عمومی بستری تا سقف 5میلیون تومان تعیین شده است. علاوه بر این آزمایش‌ها تا سقف 250هزار تومان تحت پوشش قرار گرفته و این در حالی است که ویزیت به‌دلیل عدم‌درخواست سازمان بیمه‌گر از بیمه آتیه سازان حافظ، تحت پوشش قرار نگرفته است.

او در مورد چگونگی پرداخت خسارات درمان به بیمه‌شدگان به ‌ ایسنا گفت: 2دسته بیمه‌شده در این زمینه وجود دارد، یک دسته بیمه شدگانی هستند که با معرفی نامه به مراکز طرف قرارداد می‌روند و نیز بیمه شدگانی که به مراکز غیرطرف قرارداد مراجعه کرده و خسارات متفرقه دارند.به گفته مقصودی پس از آنکه فهرست اسامی بیمه‌شدگان از سوی کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی به بیمه آتیه سازان ارائه شود، این دسته از بیمه‌شدگان با ارائه معرفی نامه به مراکز طرف قرارداد درمان ارجاع و به‌صورت رایگان درمان می‌شوند. جبران هزینه‌های بیمه شدگانی که به مراکز غیرطرف قرارداد مراجعه کنند تا پانزدهم‌ماه بعد به حسابشان واریز می‌شود، اما به‌دلیل عدم‌اعلام فهرست بیمه‌شدگان به بیمه آتیه سازان حافظ و مشخص نبودن شماره حساب‌های متقاضیان و بانک عامل، وقفه زمانی برای پرداخت خسارات درمان این عده با یک‌ماه تأخیر همراه خواهد بود.

کد خبر 239542
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز