همشهری آنلاین: رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری یکی از مهمترین اقدامات دولت در ۱۰۰ روز گذشته را جلوگیری از تشدید معضلات و مشکلات کشور خواند و گفت: اینکه مسائل مربوط به مشکلات و معضلات کشور تشدید نشده و از افزایش آن جلوگیری به عمل آمده است خود یک اقدام موفق دولت در ۱۰۰ روز گذشته است.

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام سید رضا اکرمی درباره خروجی‌های فرهنگی دولت یازدهم و اینکه بخش فرهنگی گزارش 100 روزه رئیس جمهور به مردم به چه مسائلی اختصاص خواهد داشت، گفت: دولت هنوز در حال انتقال است، وقتی وزیر ورزش و امور جوانان تازه چند روز است که انتخاب شده لذا نمی‌توان ادعا کرد که دولت توانسته بر کارها مسلط شود.

وی با بیان اینکه برخی مسئولان در حال تغییر هستند و هنوز استاندار چند استان در دولت یازدهم انتخاب نشده‌اند، تصریح کرد: باید منتظر بمانیم بدنه اداری کشور نظم و نظام پیدا کند و بعد از آن به سراغ مسائل مربوط به پیشرفت دولت در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و ... برویم.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری تاکید کرد: البته دکتر روحانی رئیس‌جمهور با مصاحبه‌ها، مذاکره‌ها و نشست‌هایی که پس از بر عهده گرفتن امور اجرایی کشور داشته، توانسته است تشنج را در کشور مهار کرده و اقداماتی انجام دهد که کارها آرام آرام رو به جلو حرکت کند.

وی ابراز امیدواری کرد با اقداماتی که دولت در حال انجام آن است با آسایش مسائل مربوط به نقدینگی، تورم، بیکاری و ... حل شود تا جامعه بعد از محقق شدن حماسه سیاسی وارد مرحله تحقق حماسه اقتصادی شده و در رأس موضوعاتی که در نظر دارد بیکاری و تورم را مهار کرده و برطرف کند.

حجت‌الاسلام اکرمی درباره محاسن و معایب ارائه گزارش 100 روزه از سوی رئیس جمهور به مردم، گفت: اگر کسی به متن گفته‌های رئیس‌جمهور مراجعه کند ملاحظه خواهد کرد که دکتر روحانی تاکید کرده که ظرف مدت 100 روز به مردم اعلام خواهد کرد که در چه شرایطی مسئولیت ریاست جمهوری را بر عهده گرفته است.

وی ادامه داد: رئیس‌جمهور در نظر دارد که در این گزارش به مردم اعلام کند در چه شرایطی کار را از دولت قبلی تحویل گرفته است و هم اکنون شرایط واقعی کشور چگونه است، البته برای اطلاع یافتن از جزئیات ریز این گزارش و آمارها باید منتظر ارائه گزارش از سوی دکتر روحانی باشیم.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری یادآور شد: به نظر می‌آید در عین حال که جامعه شکل ملموس حل شدن یک مشکل را ملاحظه نکرده است، بر مشکلات قبلی نیز افزوده نشده است و دولت یکی از مهمترین اقداماتی که ظرف مدت برعهده گرفتن مسئولیت انجام داده، همین است.

وی خاطرنشان کرد: بر مبنای اقداماتی که دولت برای حل مشکلات کشور انجام داده است و آثار ظاهری آن هم اکنون نیز کم کم در حال هویدا شدن است، خواهید دید که به مرور معضل دارو سامان خواهد یافت و آرام آرام گرانی‌ها مهار خواهد شد. از طرفی هم ملاحظه خواهیم کرد که علاقه به انجام کار اقتصادی در کشور و فعالیت در بخش‌های مختلف این حوزه رو به افزایش و رونق خواهد بود.

حجت‌الاسلام اکرمی یکی از مهمترین اقدامات دولت در 100 روز گذشته را جلوگیری از تشدید معضلات و مشکلات کشور خواند و اضافه کرد: اینکه مسائل مربوط به مشکلات و معضلات کشور تشدید نشده و از افزایش آن جلوگیری به عمل آمده است خود یک اقدام موفق دولت در 100 روز گذشته است چراکه کشور در حال حاضر در مرحله ثبات قرار گرفته است و برای کاسته شدن مشکلات باید امیدوار و همچنان منتظر بمانیم.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری درباره اقداماتی که از سوی این شورا صورت گرفته است، گفت: ما مدت کوتاهی است که در این مسئولیت کار خود را آغاز کرده‌ایم اما به دلیل نقل‌ و انتقالات و تغییر افراد هنوز شورای فرهنگی نهاد انسجام جامعی پیدا نکرده است.

کد خبر 239346
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز