همشهری آنلاین: رییس جامعه هتلداران ایران گفت: اقامت گردشگران خارجی در هتل‌های ایران در سه ماه گذشته رشد ۲۵ درصدی داشته است.

جمشید حمزه زاده در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: تقاضا برای اقامت گردشگران خارجی در برخی هتل هایی که مقصد گردشگران خارجی است، بعضا به بالای صددرصد رسیده است.

وی افزود: با افزایش تقاضا حتی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی در برخی از استان‌ها که مقصد گردشگران خارجی نیست، به فکر تعریف مقاصد جدیدند که می تواند به توسعه گردشگری کمک کند.

رییس جامعه هتلداران ایران اضافه کرد: اتباع کشورهای اروپایی همچون آلمان، هلند، بلژیک و حتی آمریکا و در بین کشورهای اسلامی و با هدف گردشگری زیارتی اتباع عربستان و عراق بیشتر در هتل های کشور اقامت دارند.

حمزه زاده گفت: بنابر تحقیقات هر گردشگر به طور میانگین در یک هفته اقامت خود علاوه بر هزینه های تورهای اقامتی و مسافرتی خود، هزار دلار برای صنایع دستی، سوغات خارجی و دیگر موارد هزینه می کند؛ گردشگران اروپایی بیشتر از گردشگران کشورهای اسلامی در کشور ما هزینه می‌کنند.

وی با اشاره به این که در شرایط حاضر مشکل خاصی از نظر زیر ساخت برای اقامت گردشگران خارجی و ایرانی نداریم گفت: به دنبال ارتقای کیفیت خدمات به ویژه در بخش های سطح معلومات منابع و نیروی انسانی شاغل در هتل ها و تاسیسات و نوسازی تجهیزات هستیم به نحوی که در نهایت به سمت استانداردسازی جهانی هتل‌ها پیش رویم.

کد خبر 238231
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز