در ابتدای سال‌جاری از سوی سهیل جهان‌بیگلری مدیر سازمان سینمایی سوره حوزه هنری عنوان شد که امسال براساس برنامه‌ریزی ۵ساله آمادگی تولید ۸فیلم سینمایی را داریم.

 سهیل جهان‌بیگلری مدیر سازمان سینمایی سوره حوزه هنری

 فارس درخصوص آخرین وضعیت پروژه‌های سینمایی حوزه هنری، آثار مستند و همچنین تعامل با سازمان سینمایی با جهان‌بیگلری گفت‌وگو کرده‌ که بخش‌هایی از آن را می خوانید.

  • پیش از این اعلام شده بود که سال92 تعدادی فیلم در سازمان سینمایی سوره تولید می‌شود اما اینطور که به‌نظر می‌رسد برنامه‌هایی که داشتید اجرایی نشده و از وعده‌ها فاصله دارید. درحالی‌که پیش‌تر از نگارش تعدادی فیلمنامه و طرح خبر داده بودید.

بحث تولیدات در سال92 آنطور که برنامه‌ریزی و تلاش کرده بودیم پیش نرفت. بخشی از این ماجرا به‌دلیل کمبود منابع مالی است؛ بحرانی که کل کشور با آن روبه‌روست و تنها به حوزه هنری محدود نمی‌شود. بخش دیگر به اصرار ما برای انتخاب فیلمنامه‌ای منسجم و کم‌ایراد برمی‌گردد که روند تولید را کمی کند می‌کند. فیلم «مهمان داریم» به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور تا زمان جشنواره آماده نمایش می‌شود. مراحل مقدماتی تولید «مزار شریف» به کارگردانی حسن برزیده و تهیه‌کنندگی منوچهر شاهسواری هم انجام شده و امیدواریم این فیلم برای اکران در جشنواره آماده شود. بحث تروریسم و بحران شیوع آن در خاورمیانه از مباحثی است که در سینما می‌توان به آن پرداخت. جمهوری اسلامی ایران از قربانیان این پدیده است و امیدواریم در مزار شریف بخشی از این فجایع را به تصویر بکشیم.یک فیلم سینمایی تجربی به‌نام «بیداری برای سه روز» به کارگردانی مسعود امینی هم خواهیم داشت که فیلمبرداری آن تمام‌شده و در جشنواره شاهد نمایش آن خواهیم بود.

  • در بخش پخش فیلم، حوزه هنری امکانات گسترده‌ای دارد. در این حوزه چه برنامه‌هایی دارید؟ به فکر ساماندهی چرخه اکران هستید؟

با متمرکز شدن بخش پخش، توزیع و سالن‌داری در مؤسسه بهمن سبز که یکی از زیرمجموعه‌های سازمان سینمایی سوره است و با سامان دادن به پراکندگی‌هایی که در این زمینه داشتیم، امیدواریم رویکردی حرفه‌ای‌تر و منسجم‌تر در حوزه توزیع و اکران داشته باشیم و این امور به شکلی تخصصی و کارآمد پیگیری شوند.

  • با حضور حجت‌الله ایوبی در سازمان سینمایی به نوعی شاهد دوران تازه‌ای برای سینمای ایران هستیم، رابطه حوزه هنری با سازمان سینمایی چطور خواهد بود؟

براساس اهداف فرهنگی نظام جمهوری اسلامی که از هم دور نیست، در حوزه‌های تخصصی و طبق اهداف و منافع سازمانی با سازمان سینمایی تعامل و ارتباط خواهیم داشت. سازمان سینمایی سوره آماده مشارکت و همکاری در تولیدات سینمایی است. همچنین در زمینه توزیع و سینماداری از ارائه نظر، پیشنهاد و مشورت دریغ نخواهیم داشت و همانطور که مهیای کمک به مجموعه سینمای ایران هستیم، با همراهی و همکاری با سازمان سینمایی به تعالی سینما در دوران تازه کمک خواهیم کرد. این هم‌افزایی و تعامل به رونق فضای امیدوارانه که در سینما به‌وجود آمده، می‌انجامد و زمینه فعالیت سینماگران خوب و شریف را در شرایطی توأم با نشاط، اخلاق و تعالی فراهم می‌کند.

کد خبر 237527

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز