همشهری آنلاین: تیم ملی راگبی سونز (۷ نفره) کشورمان با قهرمانی در رقابت‌های غرب آسیا توانست برای اولین بار در تاریخ ورزش ایران صاحب مدال قهرمانی شود.

تیم ملی راگبی سونز

رقابت‌های راگبی سونز قهرمانی غرب آسیا در حالی در روز دوم دنبال شد که در بازی ضربدری ملی‌پوشان 22 بر7 میزبان بازی‌ها را مغلوب کردند تا قدرتمندانه راهی فینال شوند.

در حالی که تیم ملی راگبی سونز کشورمان بدون باخت راهی فینال شده بود، طی دو بازی مقابل افغانستان برتری خود را در غرب آسیا ثابت کرد. در بازی نخست 17 بر 5 و در دومین بازی 33 بر7 تیم ملی افغانستان را شکست داد تا با کسب اولین مدال قهرمانی راگبی، قهرمانی تاریخی‌ای را در ورزش ایران به ثبت رساند.

به گزارش انجمن راگبی ایران، ملی‌پوشان کشورمان که پس از حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا و تنها با یک هفته آماده‌سازی پا در رقابت‌های غرب آسیا گذاشته بودند، به اندازه‌ای درخشیدند که به چشم "وین ماسترز"، سرمربی سابق تیم ملی کشورمان هم خودنمایی کردند، به طوری که وی به پیشرفت چشمگیر راگبی‌بازان ایرانی اعتراف و از عملکرد مسئولین و کادر فنی تیم ملی تعریف و تمجید کرد.

"علیپور"، رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی هم که از نزدیک شاهد کسب این قهرمانی ارزشمند بود، ضمن تحسین، قول پاداش 5 میلیون ریالی به هریک از بازیکنان و کادر فنی تیم ملی را به محض بازگشت به کشورمان داد.

در این رقابت‌ها غلام شاه حسینی، ملی‌پوش ارزشمند کشورمان بیشترین try را در این بازی‌ها به ثبت رساند.

پیام عباسی، رضا کاظمی، امین حسین‌زاده، رضا بیات، اکبر غلامی، سینا خانزاده، نعیم هرجابی، حمزه امیری، پیام شجاعی، امید زارعی، غلام‌رضا شاه حسینی و بهزاد جلیلی ملی‌پوشان حاضر در رقابت‌های قهرمانی غرب آسیا بودند که با هدایت پدران بنی عامریان، مرتضی رسولی و مهدی حسنعلی و سرپرستی صادق نبی دوست افتخارآفرینی کردند.

علی دروفکی، داور جوان و ارزشمند کشورمان هم که با درخشش در مسابقات آسیایی‌ هند، برای مسابقات امارات رسما دعوت شده بود، قضاوت مسابقه بین دو تیم فرانسه و دوبی را به عنوان داور وسط برعهده داشت.

این بازی‌ها(بازی‌های جوانان) در کنار رقابت‌های قهرمانی غرب آسیا در دوبی جریان داشت. قضاوت رقابت‌های غرب آسیا با استفاده از داوران ARFU که تیمی در این رقابت‌ها نداشتند صورت گرفت.

کد خبر 237436
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز