همشهری آنلاین: اپراتورها بر اساس مصوبه‌ سازمان تنظیم مقررات ارتباطات می‌توانند در صورتی که کاربران‌شان سیم‌کارتی را بیش از ۹۰ روز بدون استفاده قرار دهند، آن شماره را به شبکه خود بازگردانند.

به گزارش ایسنا، علیرضا دزفولی مدیرعامل ایرانسل در پاسخ به این سوال که تاکنون چه تعداد از شماره‌های استفاده نشده به شبکه ایرانسل بازگشته است، گفت: طبق مصوبه‌ سازمان تنظیم مقررات ارتباطات اگر سیم‌کارتی به مدت 90 روز مورد استفاده‌ای قرار نگیرد، اپراتور مجاز می‌شود که آن شماره را به شبکه خود بازگرداند، اما ما هیچ‌گاه این سه ماه را ملاک قرار نداده‌ایم.

وی در عین حال گفت: در دوره‌ای تنها سیم‌کارت‌هایی که حدود دو تا سه سال هیچ استفاده‌ای از آنها به عمل نیامده بود را به شبکه خود باز می‌گرداندیم که بعدها این زمان به یکسال رسید و به تازگی این مدت به 8 تا 9 ماه کاهش یافته و در پاره‌ای موارد نیز برخی سیم‌کارت‌هایی که شش ماه از آنها استفاده نشده هم به شبکه بازگردانده شده‌اند اما هیچ‌گاه بازه زمانی در نظر گرفته شده کمتر از این مدت نبوده است.

مدیرعامل اپراتور دوم در پاسخ به این سوال که در مجموع تاکنون چه تعداد سیم‌کارت ایرانسلی به این دلیل سوخته شده و شماره آنها به اپراتور بازگشته است، گفت: شاید از ابتدا تا کنون در مجموع 10 میلیون شماره بازیافت شده باشد.

کد خبر 237139
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز