همشهری آنلاین: نوازنده پیشکسوت کمانچه در نامه‌ سرگشاده‌ای، حمایت خود را از داریوش پیرنیاکان، سخنران جنجال‌ برانگیز چهاردهمین جشن خانه موسیقی اعلام کرد.

سعید فرج‌پوری در متنی که نسخه‌ای از آن در اختیار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) قرار گرفته،‌ نوشته است: سال‌هاست که جامعه موسیقی دست به گریبان ممیزی و دیگر محدودیت‌ها بوده و هنرمندان این عرصه همواره اعتراض خود را به این رویه ابراز داشته‌اند.

او افزوده است: سخنان اخیر همکار ارجمندم، استاد داریوش پیرنیاکان واگوی صادقانه درد و رنج بسیاری از دست‌اندرکاران موسیقی بوده و معتقدم که تغییر نگرش و شیوه مسئولین امر نه تنها به حل بسیاری از مشکلات صنفی یک قشر وسیع منجر شده، بلکه اعتلای موسیقی این میراث گرانقدر کشورمان راهم در پی خواهد داشت.

این نوازنده‌ی پیشکسوت تاکید کرده است: هدف موسیقی، خلق زیبایی است و پراکندن مهر و دوستی بین انسان‌ها و اهالی‌اش هم شایسته و سزاوار نگاهی دیگر.

داریوش پیرنیاکان در چهاردهمین جشن خانه موسیقی که چندی پیش برگزار شده بود، از این‌که موسیقی در کشور به رسمیت شناخته نمی‌شود انتقاد کرده بود.

این در حالی است که خانه موسیقی چند روز بعد اعلام کرد: سخنرانی داریوش پیرنیاکان در روز جشن خانه موسیقی بیان نظرات شخصی وی بوده و دیدگاه رسمی خانه موسیقی طی بیانیه‌ای اعلام شده است.

کد خبر 236682
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز