همشهری آنلاین: شرکت خودرو سازی پژو سیتروئن (Peugeot Citroen) اعلام کرد یکی از کارخانه اصلی خود را در نزدیکی پاریس، پایتخت فرانسه، تعطیل خواهد کرد. تا امروز، بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ تن در این کارخانه که قدمتی ۴۰ ساله دارد، کار می‌کردند.

PSA Peugeot Citroen

مدیر بخش منابع انسانی سیتروئن در این مورد می‌گوید: از مجموع ۳ هزار شاغل ۲۷۰۰ تن به مکان‌های دیگر منتقل می‌شوند. روند جابجایی به صورت دقیق در حال انجام است و کمی زمان می‌برد چرا که باید دست کم ۷۰۰ تن را به مشاغل یا مکان‌های دیگر منتقل کرد.

به گزارش یورونیوز کارمندان معترض، صبح روز جمعه در برابر این کارخانه گردهم آمدند. آنها نگران از آینده کاری خود، اظهارات مدیران شرکت را باور ندارند. یکی از آن‌ها می‌گوید: مقامات می‌گویند ۹۰ درصد کارمندان این کارخانه تحت پوشش قرار گرفته‌اند. این یک دروغ محض است. هزار نفر هنوز در کارخانه هستند. از ۲ هزار نفر دیگر تنها ۷۰۰ تن کار یافته‌اند و دستکم ۶۰۰ نفر دیگر در اداره کاریابی اسم نویسی کردند. می‌بینید که آنها به ما دروغ می‌گویند.

به گفته مقامات پژسیروئن، تعطیلی کامل این کارخانه در راستای یک طرح بهینه سازی صورت می‌گیرد که در سال ۲۰۱۲ به تصویب رسیده و مطابق آن، کاهش بیش از ۸ هزار نیروی کار در نظر گرفته شده بود. مقامات بحران مالی جهانی را دلیل اصلی اجرای طرح‌هایی اینگونه می‌دانند.

کد خبر 236544
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز