همشهری آنلاین: چهارمین همایش بین‌المللی ادبی و هنری باران غدیر صبح روز ۱۲ آبان ماه در حوزه هنری با موضوع امام حسین (ع) و عاشورا برگزار می‌شود.

پوستر تجسمی

به گزارش همشهری آنلاین، همایش بین المللی باران غدیر صبح روز 12 آبان ماه در حوزه هنری با حضور میهمانان و هنرمندان و با برگزاری نشست هم اندیشی آغاز به کار می‌کند.

همچنین در عصر روز 12 آبان در مجتمع شهدای انقلاب اسلامی سرچشمه هفت تیر شعر خوانی و مراسم تقدیر و تجلیل از میهمانان خارجی حاضر صورت می‌گیرد.

میهمانان خارجی حاضر در مراسم که به شعر خوانی خواهند پرداخت شامل الیاس شویری خطیب لبنانی، دلبر تاش ماتاوا شاعر روسیه، دهرمندرنات، بلرام شکلا و مندرسینگ اشک از هندوستان، افتخار عارف شاعر پاکستانی، محمد سرفراز ظفر خطیب و شاعر پاکستان، انطوان بارا خطیب و شاعر کویت، جمال محمد احمد بخیت شاعر مصر، آقای عجمی شاعر تاجیکستان، سمیر فراج شاعر مصر، غسان مطر شاعر لبنان، معروف عبدالمجید شاعر مصر است.

علیرضا قزوه، امجد ویسی، پرویز بیگی حبیب آبادی نیز از شاعران ایرانی حاضر در مراسم هستند که اشعار خود را قرائت خواهند کرد.

روز دوشنبه در ادامه برنامه های همایش بین المللی باران غدیر نشستی در حوزه علمیه قم برگزار خواهد شد تا زمینه آشنایی هنرمندان و میهمانان خارجی با حوزه های علمیه فراهم شود.

همچنین همزمان با روز سوم همایش بین المللی باران غدیر در مشهد که مقارن با دو روز اول ماه محرم نیز است، دفتر حوزه هنری مشهد مقدس به همراه اداره کل اوقاف و حسینیه آستان قدس رضوی در نظر دارد تا برنامه ها را در هیات ها، حسینه ها و تکایا برگزار کند و در عصر همان روز برنامه بازدید از شهر مقدس مشهد و زیارت از حرم مطهر امام رضا (ع) درنظر گرفته شده است.

حوزه هنری به منظور اقدام به برگزاری چهارمین همایش بین‌المللی ادبی و هنری باران غدیر نموده تا از سویی با معرفی ادبا و هنرمندان غیرمسلمان و غیرشیعی که پیرامون شخصیت و زندگانی حضرت علی(ع) و اهل‌بیت(ع) آثاری را خلق نموده‌اند از ایشان تقدیر به‌عمل آورد و از سوی دیگر نشان دهد که حقیقت تابناک محبت امام علی(ع) تنها به یک گروه و مذهب اختصاص ندارد.

چهارمین همایش بین المللی باران غدیر 12 تا 15 آبان در شهرهای تهران، قم و مشهد برگزار خواهد شد.

کد خبر 236515
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز