چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۱:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: مسئولان امنیتی اتحادیه اروپا تشکیل جلسه می دهند تا بحرانی را که توطئه هوائی در انگلیس خوانده شد بررسی کنند

وزارت کشور فنلاند به خبرگزاری نووستی اطلاع داده  که سران وزارتخانه های امنیتی کشورهای اتحادیه اروپا به پیشنهاد فنلاند و انگلستان در لندن مسائل امنیت پروازی و مبارزه با تروریسم را در لندن بررسی می کنند.  در این دیدار انتظار می رود که فرانکو فراتینی نماینده اتحادیه اروپا در امور دادگستری و امنیت و همچنین سران وزارتخانه های نظامی و امنیتی آلمان، فرانسه، پرتغال و اسلوانی شرکت کند.

در گزارش وزارت کشور فنلاند تاکید شده است: "در جریان این دیدار غیر رسمی وزرا به بررسی اوضاع در انگلستان و تاثیرات آنها بر همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم خواهند پرداخت".
اما بی بی سی هم گزارش داد که وزیران کشور شش کشور عضو اتحادیه اروپا به منظور بررسی برنامه های مشترک مقابله با تروریسم هوایی در لندن تشکیل جلسه می دهند.
روز چهارشنبه، 16 اوت، وزارت کشور بریتانیا با انتشار بیانیه ای اعلام داشت که هدف از مذاکرات لندن، که با شرکت وزیران کشور بریتانیا، آلمان، اسلوانی، پرتغال، فرانسه و فنلاند تشکیل می شود، آگاهی از عملیات هفته گذشته در بریتانیا در واکنش به احتمال اقدامات گسترده تروریستی در هواپیماهای مسافربری در این کشور است.

فرانکو فراتینی، عضو کمیسیون اتحادیه اروپا در امور قضایی، و جیگس دو وری، هماهنگ کننده برنامه های ضد تروریسم اتحادیه، در این مذاکرات شرکت دارند و به گفته مقامات وزارت کشور بریتانیا انتظار می رود جان رید، وزیر کشور، گزارشی را در مورد تهدیدات تروریستی و عملیات جاری در اختیار شرکت کنندگان قرار دهد.

کد خبر 2363

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز