شنبه ۴ آبان ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: دوربین طلایی Leica II Luxus، تنها بازمانده از چهار نسخه تولید محدود از این دوربین که یکی از کمیاب‌ترین دوربین‌های عکاسی جهان به شمار می‌رود به زودی در حراجی به فروش خواهد رسید.

دوربین عکاسی

براساس گزارش تلگراف، بدنه این دوربین از جنس طلا بوده و بخشهای غیر طلایی آن از پوست کروکودیل پوشانده شده است،‌در حقیقت این دوربین اولین دوربین عکاسی جهان است که در ساخت آن از پوست کروکودیل استفاده شده‌است.

ارزش اولیه این دوربین قدیمی بین 500 هزار تا 800 هزار پوند تخمین زده شده‌است،‌اما متخصصان بر این باورند به دلیل برند leica این دوربین با قیمتی بیش از یک میلیون پوند به فروش خواهد رسید و در این صورت به گرانترین دوربین عکاسی جهان تبدیل خواهد شد.

دوربین عکاسی

این دوربین پس از پایان جنگ جهانی دوم به مالکش که یک عکاس آماتور بود،‌ داده شده‌است و وی در دهه‌های 1940 و 1950 از این دوربین استفاده می‌کرده و احتمالا از ارزش اصلی آن اطلاعی نداشته‌است.

کاشف اصلی این دوربین متخصص کالاهای عتیقه، مارک آلوم است که 12 سال پیش موفق به کشف آن شد. به گفته وی از این دوربین تنها چهار نسخه ساخته شده و ظاهرا این یکی تنها نسخه‌ای است که در جهان باقی مانده‌است.

تا پیش از این،‌گرانترین دوربینی که در جهان به فروش رسیده دوربین Leica 0 بوده‌است،‌این دوربین سال گذشته در حراجی در وین با قیمت 1.7 میلیون پوند به فروش رسید.

کد خبر 236298
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز