همشهری آنلاین: معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با بیان اینکه کارگروه‌هایی در حال بررسی و شناسایی دهک‌های بالا هستند، گفت: قطعاً تلاش خواهیم کرد تا قانون را اجرا کنیم.

تسنیم نوشت: محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت و معاون برنامه‌‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران در خصوص اقدامات مجلس برای اصلاحیه بودجه 93 اظهار داشت: دولت از همکاری مجلس تشکر می‌کند.

وی ادامه داد: ما از ریاست مجلس و کمیسیون برنامه و بودجه بابت وقتی که در این مورد گذاشتند تشکر می‌کنیم. خوشبختانه نظر کمیسیون واقع‌بینانه بود.

سخنگوی دولت تصریح کرد: امیدواریم دیگر نمایندگان مجلس هم اقدامات تخصصی کمیسیون برنامه و بودجه را تکمیل کنند و به به تبصره‌ها و بندها رأی دهند که این لایحه می‌تواند به کمک دولت بیاید و مشکلات آن را حل کند.

وی در خصوص اقدامات دولت برای شناسایی دهک‌های بالا نیز گفت: کارگروه‌ها در حال بررسی و فعالیت هستند و منتظریم قانون ابلاغ شود و باید ببینیم که قانون چه می‌گوید و قطعاً تلاش خواهیم کرد تا قانون را اجرا کنیم.

نوبخت در خصوص پرداخت مطالبات ایثارگران گفت: در بند 22 - 7 با عنایت به اینکه 25 هزار میلیارد تومان اعتبار از محل فروش سهم‌الشرکه و سهام دولت گذاشته شده با اولویت پرداخت مطالبات ایثارگران در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی در پاسخ به سؤالی درباره افزایش قیمت 38 درصدی حامل‌های انرژی اظهار داشت: در حال بررسی هستیم و تیم و کارگروه ویژه‌ای را در حوزه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی مأمور کردیم که این موضوع را پیگیری کنند؛ در لایحه بودجه 93 نیز این موضوع را لحاظ خواهیم کرد.

سخنگوی دولت در پاسخ به گفته یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه دولت قبل می‌گوید: بدهی نداریم و خزانه خالی نیست، اظهار داشت: اصلاحیه بودجه نشان می‌دهد که وضعیت منابع ما چطور بوده است.

کد خبر 236136
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز