رسول تقیان برای کسب مدال طلای مسابقات جهانی لهستان کار دشواری دارد زیرا در دسته ۷۷کیلوگرم المپیک لندن وزنه‌برداران چین با ۳۷۹ و ۳۶۰کیلوگرم قهرمان و نایب‌قهرمان شدند.

وزنه برداری - رسول تقیان

وزنه‌بردار کوبا نیز با 349کیلوگرم سوم شد. در جهانی پاریس نیز وزنه‌برداران چین در مجموع دو حرکت و با رکوردهای 375 و 372 کیلوگرم به عنوان‌های قهرمانی و نایب‌قهرمانی رسیدند و وزنه‌بردار کره‌جنوبی با 360کیلوگرم سوم شد. با این حال، تقیان امیدوار است بتواند حداقل به رکوردهای مسابقات قهرمانی آسیا در قزاقستان دست یابد. او در این مسابقات در حرکت یک‌ضرب 163کیلوگرم را بالای سر برد، در حرکت دوضرب وزنه 203 را مهار کرد و در مجموع به رکورد 366 کیلوگرم رسید.

او در این‌باره می‌گوید: «20 سالی بود که در وزن 77 کیلوگرم چنین رکوردهایی ثبت نشده بود. خوشبختانه من هم آمادگی‌ام بالابود و توانستم در مجموع 6کیلوگرم از نفر دوم المپیک لندن هم بیشتر بزنم. در مجموع از رکوردهایم راضی بودم. در یک ضرب، هر سه حرکتم را زدم و اول شدم. در دوضرب، دو‌حرکت اولم را زدم اما در حرکت سوم وزنه از دستم افتاد. به هر حال، عملکرد خوبی داشتم.» او در مسابقات یونیورسیاد نیز در حرکت یک‌ضرب وزنه 157 کیلوگرم را مهار کرد، در حرکت دو ضرب وزنه 198کیلوگرم را بالای سر بُرد و در مجموع به رکورد 355 کیلوگرم رسید. رسول تقیان در دومین رکوردگیری تیم ملی نیز وزنه 165کیلوگرم را در حرکت یک‎ضرب زد، وزنه 205کیلوگرم را در حرکت‌ دوضرب و در مجموع 370کیلوگرم را مهار کرد. بعد از رقابت تقیان، تیم ملی وزنه‌برداری در دسته 94 کیلوگرم علیرضا دهقان را دارد. او در دومین رکوردگیری تیم ملی در حرکت یک‌ضرب وزنه 170 و در حرکت دوضرب وزنه 207کیلوگرم را مهار کرد و در مجموع به رکورد 377کیلوگرم رسید، در حالی که در المپیک لندن وزنه‌بردار قزاقستان با 418کیلوگرم در مجموع 2حرکت قهرمان شد. در این دسته سعید محمدپور هم حضور داشت که در حرکت یک‌ضرب به‌ترتیب ۱۷۷، ۱۸۰ و ۱۸۳ را با موفقیت مهار کرد و در مجموع یک‌ضرب‌ها سوم شد اما در حرکت دوضرب نمایش خوبی از خود نشان نداد. گرچه در وزنه اول ۲۱۹ را با موفقیت زد اما در دومی ۲۲۴ و در سومی ۲۲۶ را نتوانست مهار کند و در پایان به رتبه پنجم این مسابقات دست یافت.

در دسته 105کیلوگرم کیا قدمی و محمدرضا براری از ایران روی تخته خواهند رفت. قدمی که در رقابت‌های قهرمانی آسیا با 174 کیلو در حرکت یک‌ضرب، 205کیلوگرم در حرکت دوضرب و مجموع 379کیلوگرم به‌عنوان قهرمانی دست یافت، در رکوردگیری تیم ملی نیز وزنه 177کیلوگرم را در یک‌ضرب و 223کیلوگرم را در دوضرب زد. براری اما در مسابقات قهرمانی آسیا حضور نداشت و در مسابقات یونیورسیاد در حرکت یک‌ضرب وزنه 170کیلوگرم را بالای سر برد اما در نهایت حذف شد. تیم ملی در المپیک لندن، نواب نصیرشلال را در این دسته داشت که در مجموع به 411کیلوگرم رسید تا عنوان نایب‌قهرمانی مسابقات را به دست بیاورد. بهادر مولایی نیز در دسته 105 + کیلوگرم به‌عنوان آخرین نماینده ایران روی تخته خواهد‌رفت. او در رقابت‌های قهرمانی آسیا وزنه 186 را در حرکت یک‌ضرب مهار کرد و در حرکت دوضرب حذف شد. در مسابقات یونیورسیاد نیز در حرکت یک‌ضرب وزنه 196 را بالای سر برد، در حرکت دوضرب وزنه 254کیلوگرم را مهار کرد و در مجموع 450کیلوگرم قهرمان شد. در رکوردگیری تیم ملی نیز 193کیلوگرم را در حرکت یک‌ضرب و240کیلوگرم را در حرکت دوضرب بالای سر برد و در‌مجموع به 433کیلوگرم دست یافت. البته در المپیک لندن در مجموع 2حرکت با رکوردهای 455 و 449کیلوگرم عنوان‌های قهرمانی و نایب‌قهرمانی به بهداد سلیمی و سجاد انوشیروانی رسید. مولایی حالا جایگزین قهرمانان المپیک و جهان شده و برای قهرمانی کار آسانی نخواهد داشت.

کد خبر 236108

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز