همشهری آنلاین: رئیس فراکسیون حقوق بشر مجلس، از عضویت ایران در کمیته اجرایی تدوین مقررات مقابله با خشونت علیه زنان سازمان ملل خبر داد.

عزت‌الله یوسفیان‌ملا در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، در تشریح حضور خود در یازدهمین دوره اجلاس مقابله با خشونت علیه زنان و دختران در کشور فیلیپین، گفت: خوشبختانه نماینده ایران در چند سال اخیر حضور فعالانه‌ای در اجلاس‌های سازمان ملل داشته است.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه چند سالی است که دفتری به‌نام دفتر مقابله با خشونت علیه زنان و دختران در سازمان ملل ایجاد شده است، گفت: این دفتر وظیفه بررسی وضعیت خشونت و قاچاق علیه زنان و دختران را بر عهده دارد و تاکنون به نتایج بسیار خوبی در این‌باره دست یافته است.

وی با تأکیدبر اینکه در اجلاس دو روزه مقابله با خشونت علیه زنان و دختران، مقوله قاچاق قاچاق زنان از کشورهای مختلف مطرح و بررسی شد، تصریح کرد: من به‌عنوان نماینده ایران مطالبی را برای برخورد و جلوگیری از این معضل در این اجلاس مطرح کردم.

یوسفیان‌ملا با اعلام اینکه متأسفانه برخی از دولتمردان کشورها درباره معضل قاچاق زنان و دختران سکوت کرده یا از این اقدامات حمایت می‌کنند، گفت: بر اساس مصوبه نهایی اجلاس مقابله با خشونت علیه زنان و دختران تمام دستگاه و سازمان‌های نظارتی مانند پلیس بین‌الملل باید با این معضل مقابله کنند.

رئیس فراکسیون حقوق بشر مجلس، ادامه داد: از طرف دیگر در این سفر من به‌عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران عضو جدید کمیته اجرایی تدوین مقررات مقابله با خشونت علیه زنان و دختران سازمان ملل انتخاب شدم.

اجلاس مقابله با خشونت علیه زنان و دختران در روزهای 23 تا 25 مهر در مانیل پایتخت کشور فیلیپین برگزار شد./

کد خبر 235960
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز