همشهری آنلاین: یک روزنامه سوئدی که توسط افراد بی‌خانمان در این کشور توزیع می‌شود، قراردادی منعقد کرده است که به موجب آن افراد می‌توانند هزینه‌های مربوط را از طریق کارت اعتباری و به کمک پایانه‌های مخصوص تلفن‌ همراه پرداخت کنند.

روزنامه

به گزارش فارس به نقل از سلولار - نیوز، Situation Sthlm نام یک روزنامه خیابانی است که توسط روزنامه‌نگاران حرفه‌ای تولید می‌شود و افراد بی‌خانمان وظیفه توزیع آن در جامعه را برعهده دارند تا از این طریق بتوانند فرصتی برای کسب درآمد داشته باشند.

شرکت‌ها تا کنون محدودیت‌های فراوانی در این زمینه می‌دیدند و پرداخت پول روزنامه‌ها به صورت نقدی یا از طرق پیام‌های متنی را مشکل می‌دانستند. اما به دنبال آنکه خریداران بیش از گذشته پول نقد را کنار گذاشته‌اند، فروش هم کاهش پیدا کرده است.

اما روزنامه Situation Sthlm هم‌اکنون طرح آزمایشی یک ماهه‌ای را به اجرا گذاشته است که به موجب آن فروشندگان روزنامه به گوشی‌های هوشمند و دستگاه‌های کارت‌خوان iZettle مجهز می‌شوند تا خریداران روزنامه بتوانند از طریق کارت اعتباری هزینه‌های مربوطه را پرداخت کنند.

شرکت iZettle اعلام کرد که روزنامه Situation Sthlm در طول دوره آزمایشی خود نقاط مثبت فراوانی دیده است و آن‌ها امیدوارند طی ماه‌های آینده این طرح را به صورت جامع به مرحله اجرا برسانند و فروشندگان بیشتری را به پایانه‌های iZettle مجهز کنند.

کد خبر 235854

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز