چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۲:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: برنامه‌های فرهنگی‌هنری شهرداری تهران اعلام شد.

مجید جوزانی معاون فرهنگی شهرداری تهران در این باره گفت: جشنواره تاتر رضوی به همت شهرداری تهران برپا می‌شود. این جشنواره همزمان با تولد امام رضا (ع) در تهران برگزار می‌شود.
جشن خانه سینما و جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران  با مشارکت شهرداری تهران  برگزار خواهد شد. در جشنواره فیلم کوتاه تهران که به همت انجمن سینما‌گران جوان برگزار می‌شود 500 فیلم ساز از سراسر دنیا شرکت خواهند کرد.

وی در ادامه گفت: همایش دو روزه ترجمه، تفسیر و حفظ قرآن کریم با همکاری شهرداری تهران و سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در روزهای 29 و 30 مرداد ماه در محل دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

جشن میلاد قرآن کریم  که همزمان با ایام بعثت برگزار می شود، 18 هزار نفر از بانوان تهرانی به صورت نمادین صفحه ای از قرآن کریم را حفظ کرده و همزمان با ترجمه و تفسیر قرآن نیز آشنا خواهند شد.

این همایش با همکاری نهادهای مختلف فرهنگی کشور از جمله صدا و سیما، سازمان اسناد و کتابخانه ملی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری تهران، سازمان تبلیغات اسلامی و اتحادیه تشکل های قرآنی کشور برگزار می شود.
وی از کسانی که می‌خواهند در جشنواره سفرنامه‌نویسی امام رضا (ع) شرکت می‌کنند خواست سفرنامه‌های خود به مشهد مقدس را تا پایان مهر ماه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

شماره‌های دبیر‌خانه جشنواره 61112661 و 66419646 است.

مجید جوزانی با اشاره به اینکه اکثر برنامه‌های فرهنگی شهرداری تهران با رویکرد محله محوری است ، گفت: در 130 محله تهران با همکاری نهاد‌های بسیج ، سازمان دانش‌آموزی ، سازمان ملی جوانان ، انجمن‌های شورا یاری محلات و ... برنامه‌های متنوعی در حال انجام است. امسال با شعار قدرت بخشیدن به محلات و توانمندسازی شورا‌ یاری  محلات بر اساس نیاز‌های آنها به پیش خواهیم رفت.

وی در مورد توسعه فضا‌های فرهنگی گفت : برنامه‌های عمرانی- فرهنگی شهرداری تهران طبق برنامه به پیش می رود. امیدوارم دو سوله تاتر ایرانشهر نیز به مانند پروژه سینما آزادی به زودی شروع به کار کند.

کد خبر 2355

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز