گروه شهری: توجه به کیفیت، تحول و نوآوری در دستور کار پروژه‌های عمرانی پایتخت قرار دارد و به همین دلیل است که پروژه‌هایی مانند تونل نیایش یا مجموعه پل‌های تقاطع بزرگراه شهید باکری و آزادراه تهران کرج به‌عنوان طرح‌های برتر بتن کشور در سال ۱۳۹۲از سوی انجمن بتن ایران انتخاب می‌شوند.

پل جوادیه

مازیار حسینی، معاون فنی و عمرانی شهردار تهران با بیان این مطلب اظهار داشت: انتخاب پل کابلی جوادیه توسط انجمن سازه‌های فولادی و انتخاب اخیر انجمن سازه‌های بتنی، دستاوردی بزرگ و قدمی رو به جلو و لازم است از تمامی کارگران، مهندسان، طراحان و دست‌اندرکاران این پروژه‌ها و همچنین شهردار تهران که با دیدی بلند اجازه ورود حوزه عمرانی به پروژه‌های پیچیده در سطح بین‌المللی را می‌دهند تشکر کنم.

حسینی افزود: انجمن بتن ایران یک انجمن تخصصی است که استادان شناخته شده حوزه عمران در آن حضور دارند و وقتی یک انجمن علمی بدون اینکه ما کوچک‌ترین دخالتی داشته باشیم، این بررسی را انجام می‌دهد مهر تأییدی است که شهرداری تهران کیفیت و نوآوری در حوزه عمرانی را به‌عنوان یک دستور عملی پیش‌روی خود گذاشته است. درباره خصوصیات پل‌های ارتباطی بزرگراه شهید باکری به آزاد راه تهران - کرج که به گفته وی آبانماه به بهره‌برداری می‌رسد نیز بد نیست این نکته را بدانید که بلندترین دهانه آزاد این پل‌ها 96متر است که در این شرایط، پل کابلی یا همان معلق احداث می‌شود اما به‌دلیل شرایط خاص حاکم در محل اجرای پروژه امکان احداث پل کابلی وجود نداشت.

همچنین عبور کانال میانرود، عبور خط 5مترو از زیر این پل‌ها که خطی رو زمینی است، قرار داشتن روی آزاد راه تهران کرج که به هیچ عنوان امکان انحراف ترافیک در آن وجود ندارد و همچنین تغییر جهت 90درجه‌ای پل‌های باکری از مسیر شرقی - غربی به شمالی - جنوبی، گزینه احداث پل کابلی را میسر نمی‌ساخت و کار با پیچیدگی‌های فنی بسیاری روبه‌رو بود. وی افزود: ماحصل کار اینگونه شد که پل‌های ارتباطی باکری با آزاد راه تهران- کرج به‌صورت صندوقه‌ای بتنی احداث شود که کاری پیچیده و قدمی رو به جلو در صنعت پل‌سازی‌ کشور محسوب می‌شود.

کد خبر 235441
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز