همشهری آنلاین: رئیس جمهور گفت: حرف ملت ایران و ملتهای امریکای لا‌تین‌, حرف واحدی است و پیوند ادبیات و هنر جمهوری اسلا‌می ایران با ادبیات و هنر امریکای لا‌تین مانند پیوند دو رودخانه زلا‌ل است

دکتر احمدی نژاد عصر روز شنبه 12 خرداد در دیدار جمعی از برگزارکنندگان کنگره بین‌المللی ادبیات امریکای لا‌تین , مبارزات تاریخی ملتهای امریکای لا‌تین را برای استقرار آزادی و استقلا‌ل مهم قلمداد کرد و افزود: جمهوری اسلا‌می ایران نیز این تجربه را به خوبی پشت سر گذاشته است.

وی تصریح کرد: تا قبل از انقلا‌ب در سرزمین ایران نظام سلطه حاکم بود,اما انقلا‌ب اسلا‌می به رهبری امام خمینی (ره) دریچه جدیدی برای ملت ایران ‌و دنیا گشود و امام درسهای بزرگی به ملت ایران و همه افراد بشر داد.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به اینکه دشمنان ملتهای ما نمی توانند مانع‌ارتباط بین ملتها شوند گفت:آزادی خواهان و عدالت طلبان دنیا یکدیگر را پیدا خواهند کرد و دستهای آنان به هم پیوند خورده است‌, این سنت خداست وکسی نمی تواند ان را بر هم بزند.

احمدی نژاد, اینده را از آن ملتها دانست و یاداور شد: دوران بیداری ‌ملتها آغاز شده است‌, این بیداری فقط متعلق به امریکای لا‌تین نیست بلکه ‌متعلق به همه جای دنیاست البته موج این بیداری و احساس در امریکای لاتین خیلی زیباتر و شفاف تر است.

وی افزود: نظام کنونی حاکم بر جهان پوسیده است و بر اساس بی عدالتی‌,تبعیض‌, تحمیل‌, تجاوز و غارت ثروت و شخصیت ملتها شکل گرفته است این ‌نظام هیچ اصالت و حقیقتی ندارد و باید عوض شود و عوض خواهد شد.

رئیس جمهور ضمن قدردانی از برگزارکنندگان کنگره بین المللی ادبیات ‌امریکای لاتین درتهران ابراز امیدواری کرد شاهد آزادی همه ملتها واستقرار عدالت در جهان باشیم.

درآاغاز این دیدار چند تن از اعضای شرکت کننده در کنگره بین المللی ‌ادبیات امریکای لاتین گزارشی در خصوص این کنگره ارائه کردند

کد خبر 23540

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز