همشهری آنلاین: رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه نسبت به دریافت پیام های تهدید آمیز از سوی برخی نمایندگان کرد این کشور، به آنها هشدار داد.

رجب طیب اردوغان

به گزارش ایرنا، منابع خبری ترکیه اعلام کردند، رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه گفت: پیام‌های تهدیدآمیزی را از سوی تعدادی نمایندگان کرد حزب صلح و دمکراسی دریافت کرده است که این موضوع می تواند منجر به قطع دیدار آنان با عبدالله اوجالان رهبر زندانی پ.ک.ک شود.

رجب طیب اردوغان درباره احتمال اختلاف بین رهبران حزب صلح و دموکراسی و سران حزب غیر قانونی کارگران کرد ترکیه پ.‌ک.‌ک گفت: وقوع چنین اختلافی حتما یک مشکل محسوب می شود، اما اگر قرار باشد برخی پیام های تهدیدآمیز و خارج از عرف سیاسی تعدادی از نمایندگان کرد به وی ادامه یابد، این روند می تواند در روابط حزب صلح و دموکراسی با وزارت دادگستری ترکیه تاثیر منفی داشته باشد.

نخست وزیر ترکیه همچنین افزود: نمایندگان این حزب باید در چارچوب مواضع و حفظ آداب سیاسی در این مقطع حساس سخن بگویند و در غیر این صورت ممکن است روابط آنان با عبدالله اوجالان رهبر زندانی پ.ک.ک قطع شود.
صلاح الدین دمیرتاش رهبر حزب صلح و دمکراسی ترکیه پیش از این از وزارت دادگستری این کشور به خاطر عدم مجوز برای دیدار با عبدالله اوج آلان انتقاد کرده بود.

حزب صلح و دمکراسی در استان های کردنشین ترکیه از هواداران بسیاری برخودار است و 30 تن از نمایندگان مجلس ملی عضو این حزب هستند که به عنوان حلقه ای از مذاکرات صلح بین دولت آنکارا و عبدالله اوج آلان به شمار می روند.

نمایندگان این حزب پس دیدار با عبدالله اوج آلان در زندان، پیام های وی را منعکس می کنند.

کد خبر 235399
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز