همشهری آنلاین: آمار تلفات ناشی از زمین لرزه در فیلیپین در حالی که ماموران امداد و نجات به تلاش خود برای یافتن قربانیان زمین لرزه در میان مخروبه‌های یک کلیسا و یک بیمارستان همچنان ادامه می‌دهند، تا چهارشنبه ۲۴ مهر به ۱۰۷ نفر افزایش یافت.

زلزله فلیپین

به گزارش خبرگزاری رویترز از لون، بر اثر این زمین لرزه تا کنون دستکم 23 نفر ناپدید شده‌اند و تعدادی نیز هنوز در زیر آوار یک بیمارستان دولتی، کلیسا و یک منزل مسکونی در شهر لون در جزیره بوهول (Bohol) واقع در مسافت 630 کیلومتری جنوب مانیل پایتخت فیلیپین مدفون شده‌اند.

بر اثر این زلزله که به دنبال آن رانش زمین را نیز به دنبال داشت و ویرانی‌های زیادی را به تاسیسات و زیرساخت‌های مناطق گردشگری مناطق بوهول و سبو وارد کرد، تاکنون نزدیک به سه میلیون نفر از مردم این مناطق بی خانمان شده‌اند. تعداد مجروحان این حادثه نیز از مرز 280 نفر گذشت.

سازمان ملی مبارزه با بلایای طبیعی در فیلیپین اعلام کرد دستکم 97 نفر در منطقه بوهول که زلزله‌ای به قدرت هفت ممیز دو دهم در مقیاس ریشتر این منطقه را لرزاند، کشته شده اند.

در حالی که ارتباط با روستاها و مناطق فیلیپین دوباره برقرار شده است، مقامات این کشور احتمال می‌دهند آمار تلفات باز هم افزایش یابد.

شهردار منطقه لون در گفتگو با رادیو فیلیپین گفت: در حالی که بخشی از امکانات مخابراتی این منطقه قطع شده است اما من فکر می‌کنم تعداد تلفات همچنان افزایش یابد.

دستکم یک سوم کشته‌ها در جزیره بوهول مربوط به شهر لون که حدود 43 هزار نفر جمعیت دارد، می‌باشد. در میان کشته‌ها جسد یک دانش آموز دبیرستانی اواخر روز سه شنبه در میان ویرانه های یک مدرسه در شهر مجاور ماریبوجوک پیدا شد.

شهردار منطقه لون همچنین افزود: به دلیل اینکه جاده‌های این منطقه با صخره های بزرگ مسدود شده است، ما هنوز نتوانسته ایم با همه روستائیان ارتباط برقرار کنیم.

تعداد زیادی از مردم مناطق زلزله زده از جمله بیماران بیمارستان شهر سبو به دلیل وقوع پس لرزه‌ها، شب را در خارج از منازل خود گذراندند.

موسسه زمین لرزه فیلیپین اعلام کرد بیش از 840 پس لرزه به مقیاس پنج ممیز یک دهم در مقیاس ریشتر در مناطق زلزله زده این کشور به ثبت رسیده است.

مقامات فیلیپین همچنین اعلام کردند 18 پل از مجموع 20 پل در استان بوهول کاملا ویران شده است و این درحالی است که چهار جاده این استان نیز هنوز مسدود است.

بر اثر این زمین لرزه در فیلیپین تاکنون به 17 کلیسا که بسیاری از این کلیساها چندین قرن قدمت دارد، خساراتی وارد شده است.
سخنگوی ارتش فیلیپین نیز گفت نیروی هوایی این کشور تاکنون یازده تن کمک های امدادی به ساکنان منطقه بوهول ارسال کرده است.

بنیگنو آکوئینو، رئیس جمهور فیلیپین نیز پیش از بازدید از شهر سبو، با هلیکوپتر از مناطق استان بوهول دیدن کرد و به افراد سودجو در این کشور در مورد هر گونه سودجویی در افزایش قیمت اقلام خوراکی در این مناطق هشدار داد.

کد خبر 235227
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز